Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

IAA Mobility 2023: Bosch crește prin intermediul soluțiilor și tehnologiilor pentru vehiculul definit de software

Vânzările de computere de bord pentru autovehicule se vor ridica la miliarde de euro

  • Dr. Stefan Hartung: „Bosch are expertiză în domeniul software și hardware și utilizează o nouă tehnologie pentru a transforma autovehiculul definit prin software în realitate”.
  • Computerele de bord ale autovehiculelor: Bosch se așteaptă ca vânzările să se ridice la câteva miliarde până la mijlocul deceniului.
  • Dezvoltarea afacerii: se așteaptă ca vânzările în sectorul Mobilitate să înregistreze o creștere solidă de 10 procente în 2023.
  • Markus Heyn: „Software-ul este cheia pentru a îmbunătăți și mai mult confortul și sustenabilitatea”.
  • Electromobilitate: Bosch este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivul de vânzări de 6 miliarde de euro în 2026.

Stuttgart și München, Germania – Software-ul este pilonul central pentru viitorul mobilității. Nicio altă companie nu poate egala soluțiile și tehnologia pe care Bosch le oferă pentru autovehiculul definit de software în toate domeniile - de la computere de bord pentru autovehicule, la soluțiile cloud și la semiconductori. În acest domeniu, Bosch beneficiază de experiența sa nu numai în domeniul software-ului auto, ci și în cel al hardware-ului necesar pentru acesta, înregistrând deja o creștere robustă în domeniul calculatoarelor pentru autovehicule. Compania se așteaptă la vânzări de trei miliarde de euro în 2026 numai din calculatoarele pentru sistemele de asistență a șoferului și infotainment. În general, evoluția comercială pentru Bosch este pozitivă, chiar dacă mediul rămâne volatil și provocator.

În sectorul Mobilitate, se așteaptă ca vânzările să înregistreze o creștere solidă de zece procente în 2023, după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Această creștere include efecte de preț, dar și creșteri marcate ale volumului. „Bosch are expertiză în domeniul software și o fructifică pentru a modela viitorul mobilității. Tehnologia noastră va face din autovehiculul definit prin software o realitate și va contribui la punerea acestuia pe șosele”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele Consiliului de administrație Bosch, la evenimentul IAA Mobility 2023 din München.

„În viitorul mobilității definite prin software, nu doar hardware-ul va fi vital, ci și interacțiunea dintre software din diferite surse”, a continuat Hartung. Mai mult ca oricând, Bosch se poziționează, de asemenea, ca o companie de software pentru mobilitate, dezvoltându-și în același timp expertiza în domeniul hardware. Ca parte a acestui efort, compania își reorganizează sectorul de activitate Mobilitate începând cu 1 ianuarie 2024. Acest lucru va consolida colaborarea între divizii. Bosch are 38.000 de dezvoltatori de software numai în cadrul operațiunilor sale de mobilitate - mai mult decât orice altă companie din industria auto.

„Bosch are expertiză în domeniul software și o fructifică pentru a modela viitorul mobilității. Tehnologia noastră va face din autovehiculul definit prin software o realitate și va contribui la punerea acestuia pe șosele.”

a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele Consiliului de administrație Bosch, la evenimentul IAA Mobility 2023 din München.

Software-ul Bosch face mobilitatea mai sigură și mai sustenabilă

Autovehiculele definite prin software necesită o nouă arhitectură IT și electronică centralizată. Bosch este una dintre puținele companii care dezvoltă această arhitectură și care știe cum să controleze interacțiunea dintre componentele electronice ale autovehiculelor și cloud. Compania oferă software pentru hardware agnostic, care funcționează pe cipuri realizate de diferiți producători. Un rezultat al acestui lucru este un middleware special pentru sistemele de asistență a șoferului și de conducere automată, care ajută, de asemenea, la decuplarea software-ului și a hardware-ului. Autovehiculele în care software-ul reprezintă punctul de plecare al proiectării și dezvoltării pot oferi șoferilor o experiență de conducere digitală și personalizată. Noi funcții în domenii, precum asistența pentru șoferi, pot fi adăugate la autovehicul prin intermediul actualizărilor de software. „Ne-am obișnuit cu actualizări constante pentru dispozitivele noastre inteligente. Și autovehiculele ar trebui să poată primi funcții noi în orice moment, indiferent de orice facelift sau model. Cu soluțiile Bosch pentru software auto, autovehiculele vor fi capabile de mai mult”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație și președinte al sectorului de Mobilitate. „Acest lucru se datorează faptului că software-ul este cheia pentru a spori și mai mult confortul și sustenabilitatea”, a continuat el. În cazul autovehiculelor electrice, de exemplu, software-ul facilitează gestionarea energiei conectate și gestionarea termică, reducând astfel timpul de încărcare a acumulatorilor cu până la 20 de procente.

Activitatea de electromobilitate se dezvoltă bine pentru Bosch. Compania este pe cale să atingă vânzări de 6 miliarde de euro în 2026. Chiar și anul trecut, Bosch a reușit să își crească producția de componente pentru autovehicule electrice cu aproximativ 50 de procente. În 2023, doar producția de motoare electrice se va dubla. Software-ul Bosch joacă un rol cheie și în industria mai largă a electromobilității; de exemplu, în sistemele automate de reciclare a acumulatorilor. Nu numai că software-ul este capabil să identifice originea și starea acestora, dar, prin ghidarea utilizatorilor prin etapele procesului, permite, de asemenea, dezasamblarea rapidă și sigură a acumulatorilor externi.

Un nou concept de control independent de orice hardware

Deși ingineria hardware și cea software sunt din ce în ce mai separate, ele oferă, de asemenea, avantaje reciproce. Acest lucru este deosebit de evident în sistemele moderne de protecție împotriva accidentelor, precum noua generație ESP. Inovația cheie în acest caz este un nou concept de control: „Vehicle Dynamics Control 2.0” (Controlul dinamicii autovehiculului 2.0). Acest software poate interveni nu numai în sistemul de frânare, ci și în sistemul de propulsie electrică și în sistemul de direcție electrică. Acest lucru înseamnă mai puțină contravirare și distanțe de frânare mai scurte și, prin urmare, o mai mare siguranță pentru șoferi. Avantajul major pentru producătorii auto este că noul sistem de control poate fi integrat fie în calculatorul de bord al autovehiculului, fie în unitatea de control ESP, iar în viitor va fi disponibil ca pachet software discret. Acesta va face parte din managementul mișcărilor autovehiculului, o soluție software care coordonează toate aspectele legate de mișcările autovehiculului prin controlul centralizat al frânelor, direcției, sistemului de propulsie și șasiului.

Tehnologia industrială Bosch de-a lungul întregului lanț valoric

Cu toate acestea, software-ul Bosch nu va schimba doar modul de conducere, ci și modul în care sunt fabricate autovehiculele. De exemplu, compania securizează lanțurile de aprovizionare a autovehiculelor cu ajutorul unei soluții de urmărire și localizare. Prin înregistrarea în timp real a poziției și a stării containerelor de transport, această soluție asigură o monitorizare transparentă și sigură. Software-ul de Industrie 4.0 Nexeed ajută la reducerea semnificativă a ratelor de rebut în fabricile de celule de acumulatori de la nivelul actual de 10 până la 15 procente. În plus, Bosch poate utiliza inteligența artificială (IA) pentru a detecta din timp anomaliile și erorile din producția de autovehicule, reducând astfel costurile de producție. Bosch utilizează deja un astfel de software de inteligență artificială în 50 dintre fabricile sale. La locația din Bursa, Turcia, software-ul a contribuit deja la reducerea costurilor de producție cu aproape 10 procente.

Grupul Bosch este prezent de 29 de ani în România și are aproximativ 9.830 de angajați în șase entități. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara. În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 421.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Compania a generat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. În calitate de lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industry 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care fie conțin inteligență artificială (IA), fie au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul acesteia. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 470 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din întreaga lume, Grupul Bosch a atins neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 locaţii din lume, Bosch are aproape 85.5000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 44.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

Descarcă comunicatul de presă