Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Bosch se bazează pe inovații, parteneriate și achiziții - reducerea costurilor rămâne o prioritate

Obiectivele de creștere necesită un nivel ridicat de rentabilitate și putere financiară

  • Progrese în anul economic 2023: cifra vânzărilor a crescut la 91,6 miliarde de euro/ marja EBIT din operațiuni este în creștere cu 5,3 procente față de anul precedent.
  • Perspectivele pentru 2024 rămân modeste: este estimată o creștere a cifrei vânzărilor de 5 până la 7 procente / marja EBIT va atinge cel mult nivelul din anul precedent.
  • Extindere concentrată pe zonele de dezvoltare: exemplu din domeniul tehnicii medicale – investiții de 300 de milioane de euro cu doi parteneri noi
  • Stefan Hartung: „Vizăm inovații, parteneriate și achiziții. În ciuda dificultăților economice, acest lucru ne va permite să ne dezvoltăm și să profităm la maxim de oportunități pe măsură ce industriile noastre se vor transforma.”
  • Markus Forschner: „Avem obiective foarte ambițioase pentru anul 2024: nu ne așteptăm la niciun avantaj economic și trebuie să continuăm să reducem costurile pentru a rămâne competitivi.”

Stuttgart și Renningen, Germania – Grupul Bosch și-a mărit cifra vânzărilor și veniturile în 2023 și își implementează cu succes strategia de dezvoltare în ciuda unui mediu economic dificil. Prezentând cifrele anuale ale companiei, Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, a declarat: „În anul financiar 2023 ne-am atins obiectivele financiare și ne-am consolidat poziția pe piață într-o serie de domenii de activitate, de la semiconductori la sisteme integrate pentru clădiri. Vizăm inovații, parteneriate și achiziții pentru a ne asigura că ne dezvoltăm pe măsură ce industriile noastre se transformă, în ciuda dificultăților economice.” Pe termen lung, furnizorul de tehnologie și servicii dorește să atingă o creștere medie anuală între 6 și 8 procente, cu o marjă de cel puțin 7 procente. De asemenea, își propune să se claseze printre primii trei furnizori de pe piețele sale cheie din toate regiunile lumii

De asemenea, Bosch își extinde strategic domeniile de inovare cu oportunități de dezvoltare. În domeniul tehnicii medicale, de exemplu, a anunțat va lucra la o nouă tehnologie, BioMEMS, care combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor. Aceasta asigură efectuarea unor teste precise pentru până la 250 de trăsături genetice, cum ar fi agenți patogeni sau mutații genetice, pe un singur cip și direct la locul acordării de asistență medicală, de exemplu în cabinetul unui medic. „BioMEMS combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor pe care Bosch le implementează în smartphone-uri și sisteme ESP antiderapare”, a spus Hartung. Unul dintre primele teste BioMEMS la care lucrează compania va viza diferiți agenți patogeni care provoacă septicemie sau otrăvirea sângelui. În acest scop, Bosch a încheiat recent un parteneriat de dezvoltare și vânzări cu Randox. Un alt parteneriat strategic cu R-Biopharm este destinat să accelereze dezvoltarea unui test complet automatizat pentru bacterii multirezistente. Împreună cu acești doi parteneri, Bosch plănuiește să investească aproximativ 300 de milioane de euro până în anul 2030.

Vânzările și rezultatele îmbunătățite în perioada 2023 – 2024 rămân o provocare

În ultimul an financiar, Bosch a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro, în ciuda condițiilor economice și de piață nefavorabile. Aceasta reprezintă o creștere de 3,8 procente sau una de 8 procente ajustată în funcție de cursul de schimb valutar. Veniturile din operațiuni înainte de dobânzi și taxe (EBIT) s-au ridicat la 4,8 miliarde de euro (2022: 3,8 miliarde de euro). La 5,3 procente, marja EBIT din operațiuni a fost cu 1 punct procentual mai mare decât anul precedent. A fost mai mare decât se preconiza, dar totuși mai mică decât marja-țintă de cel puțin 7 procente cerută pe termen lung. Bosch intenționează să atingă această cifră până în 2026. „Avem nevoie de un nivel ridicat de rentabilitate și putere financiară, astfel încât să ne putem autofinanța obiectivele de dezvoltare cât de mult posibil”, a declarat Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Un sprint final de succes a contribuit la îndeplinirea așteptărilor noastre, din 2023, în general. Cu toate acestea, anul financiar 2024 va fi cel puțin la fel de provocator ca 2023.”

Perspectivele generale ale Grupului Bosch pentru anul în curs rămân modeste, și nu în ultimul rând în lumina contextului economic actual. „Pentru anul 2024, nu ne așteptăm la niciun avantaj economic”, a declarat Forschner. În consecință, acesta preconizează o creștere economică globală de doar 2,3 procente în 2024, în condițiile unei producții auto stagnate și ale unei slăbiciuni continue pe piața de inginerie mecanică. Cu toate acestea, ar putea exista o ușoară îmbunătățire a piețelor bunurilor de larg consum după doi ani de reținere din partea consumatorilor. Bosch se așteaptă ca propria afacere să se stabilizeze, la care ar trebui să contribuie atât inovațiile, cât și extinderea amprentei sale internaționale. De exemplu, o nouă fabrică de cuptoare în Egipt și o fabrică de frigidere în Mexic, se construiesc în prezent. În primul trimestru al anului 2024, cifra vânzărilor a scăzut cu 0,8 procente față de anul precedent; după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, aceasta reprezintă o creștere de 2,7 procente. „Acest lucru demonstrează cu claritate cât este de ambițioasă creșterea de 5 până la 7 procente a cifrei vânzărilor pe care o preconizăm în planificarea noastră pentru întregul an”, a spus Forschner. Directorul financiar a precizat că va fi dificil să se îmbunătățească marja EBIT din operațiuni față de cifra din anul precedent: „Nu ne confruntăm doar cu un mediu de piață modest și cu o creștere suplimentară preconizată a investițiilor inițiale în domeniile de importanță strategică. Restructurarea și îmbunătățirea proceselor vor avea, de asemenea, un impact negativ la început, efectul pozitiv al acestora fiind vizibil doar după o perioadă.” În plus, Grupul Bosch intenționează să reducă în continuare costurile și să schimbe structurile pentru a rămâne competitiv pe măsură ce industriile sale se transformă. După cum a subliniat Forschner: „Vom implementa măsurile necesare în mod consecvent, dar cu simțul proporției”. Orice ajustări de personal necesare vor fi făcute fără concedieri obligatorii și în consultare cu partenerii sociali.

Domeniu de dezvoltare: mobilitatea sustenabilă

În activitatea sa de bază din domeniul mobilității, Bosch continuă să ia decizii strategice pentru dezvoltarea viitoare. Numai în acest an va lansa aproximativ 30 de proiecte de producție pentru autovehicule electrice. „Electromobilitatea se apropie; singura întrebare este cât de repede va ajunge în diferitele regiuni ale lumii”, a declarat Hartung. „Estimăm că 70 de procente din numărul total al autovehiculelor noi din Europa vor fi pur electrice până în anul 2030. Această cifră va fi probabil de 40 până la 50 de procente în China și America de Nord.” Acolo unde sunt necesare autovehicule grele pentru a parcurge distanțe mari, președintele Bosch a declarat că va continua să existe cerere pentru soluții precum modelele hibrid plug-in și cele cu autonomie extinsă pentru o anumită perioadă de timp. În cadrul sectorului de activitate Mobilitate este preconizat un stimulent suplimentar din partea tehnologiei pentru dinamica autovehiculelor. Datorită sistemelor de frânare noi și redundante, adaptate pentru conducerea electrificată și automatizată, Bosch înregistrează o creștere anuală de 10 procente, mult mai rapidă decât cea a pieței. Iar prin managementul mișcării autovehiculului, sau pe scurt VMM (vehicle motion management), Bosch se angajează într-o soluție inovatoare pentru sistem care va coordona toate aspectele mișcării autovehiculelor prin controlul frânelor, direcției, grupului motopropulsor și amortizoarelor. Numai pentru ultimele teste de iarnă, Bosch a echipat cu variante de VMM peste 20 de autovehicule de testare de mărci importante. „Suntem printre primii în acest domeniu și vom lansa anul acesta prima noastră comandă pentru producția de masă”, a spus Hartung. În general, compania preconizează că va realiza vânzări de sute de milioane până în 2030.

Domeniu de dezvoltare: hidrogenul

Grupul Bosch și-a reafirmat așteptările privind activitatea din domeniul de dezvoltare referitor la hidrogen: până în 2030, cifra vânzărilor sale din domeniul tehnologiei hidrogenului ar putea ajunge la 5 miliarde de euro. „În 2023 am lansat producția de sisteme cu celule de combustie la Stuttgart, Germania și Chongqing, China”, a spus Hartung. China va fi probabil principala piață pentru moment; Bosch nu preconizează că va înregistra o dezvoltare importantă în Europa sau America de Nord până în următorul deceniu. Din punct de vedere tehnic, motoarele pe bază de hidrogen reprezintă calea cea mai rapidă către transportul cu autovehicule comerciale neutre din punct de vedere climatic. Bosch preconizează că piața acestei tehnologii va avea o valoare de aproape 1 miliard de euro până în 2030. După cum a explicat președintele Bosch: „Motorul pe bază de hidrogen cu tehnologia noastră de injecție va fi pe prezent pe șoselele din India încă din acest an și lucrăm deja pentru cinci comenzi de producție de la producători de camioane renumiți din toate cele trei regiuni economice importante ale lumii.” Bosch intenționează, de asemenea, să participe pe piața producției de hidrogen care înregistrează o creștere rapidă: până în 2030, va exista o capacitate instalată de 170 gigawați pentru obținerea hidrogenului prin electroliză în întreaga lume, de aproximativ 25 de ori mai mare decât în prezent. „Capacitatea noastră de electroliză este pe cale să intre pe piață anul viitor”, a spus Hartung. „În viitor, Bosch va fi sinonim nu doar cu sistemele de propulsie pe bază de hidrogen, ci și cu producția de hidrogen. În calitate de furnizor, vom contribui activ la modelarea pieței viitoare.”

Domeniu de dezvoltare: pompele de căldură

De asemenea, Bosch exploatează în mod sistematic oportunitățile de dezvoltare în domeniul tehnologiei pentru încălzire. Deși piața pompelor de căldură a stagnat Europa în 2023, Bosch a reușit să-și dezvolte afacerea cu aproape 50 la sută. În anii următori, Bosch va continua să se dezvolte semnificativ mai rapid decât piața din acest segment. „Nu doar am investit în capacitatea de producție, ci am și extins portofoliul de produse, care include pompe de căldură ce sunt silențioase, eficiente și rentabile în același timp”, a declarat Hartung. Președintele Bosch vede un potențial suplimentar de vânzări în sistemele de încălzire hibride: o combinație între pompele de căldură pentru funcționarea de bază și centralele termice pe gaz pentru sarcini de vârf. Aceasta va permite decarbonizarea eficientă a milioane de clădiri existente. Bosch începe acum să furnizeze acest sistem de încălzire pentru blocurile de locuințe cu până la 100 de unități rezidențiale. Hartung s-a referit, de asemenea, la polemica referitoare la legea încălzirii din Germania, care a împiedicat deciziile de cumpărare pe termen lung și a dus la o scădere severă a pieței sistemelor de încălzire. „În zonele în care politica climatică și cea energetică sunt în contradicție, investitorii nu investesc, ci așteaptă”, a spus el. „Dezvoltarea necesită o politică clară și previzibilă cu privire la subvenții.”

Politica climatică: un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon necesită investiții susținute

În ansamblu, acțiunea climatică continuă să joace un rol central pentru Bosch. În viziunea lui Hartung, aceasta oferă oportunități mari de dezvoltare, chiar dacă piețele precum cea a electromobilității nu se dezvoltă atât de rapid pe cât se preconiza. „Cu toate acestea, vedem că acțiunile climatice nu mai sunt singurele probleme aflate în fruntea agendei politice, în lumina geopoliticii complexe și a tensiunilor sociale în creștere din societatea noastră”, a declarat Hartung. Cu toate acestea, Bosch continuă să facă investiții inițiale mari în tehnologii pentru un viitor neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, pentru a contribui la modelarea acestei transformări de la vârf. Hartung a spus: „Există presiuni pentru a reduce subvențiile pentru tehnologiile eficiente din punct de vedere al emisiilor de CO2. Dar acțiunea împotriva schimbărilor climatice necesită investiții susținute, din partea guvernului, a companiilor și a fiecăruia dintre noi.”

Anul financiar 2023: flux de numerar disponibil îmbunătățit, investiții inițiale substanțiale

În timp ce nivelul stocurilor Bosch din anul precedent a fost încă puternic afectat de incertitudinile care au urmat pandemiei de Covid-19 și penuriei de cipuri, situația revine acum la normal. Ca urmare, fluxul de numerar disponibil s-a îmbunătățit, ajungând la 2,2 miliarde de euro. Constituind 2,4 procente din vânzări, acesta a depășit valoarea țintă minimă de 1 procent. Rata capitalului propriu a fost de 44,2 procente (2022: 46,6 procente). Cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas stabile, la un nivel ridicat, de 7,3 miliarde de euro (2022: 7,2 miliarde de euro), rezultând o rată a activității de cercetare și dezvoltare de 8 la sută (2022: 8,2 procente). Cheltuielile de capital au atins un nou maxim de 5,5 miliarde de euro (2022: 4,9 miliarde de euro). După cum a subliniat Forschner: „Acordăm, de asemenea, o atenție deosebită eficienței costurilor investițiilor noastre inițiale, care au totalizat peste 12 miliarde de euro în 2023, și efectuăm ajustări pentru proiecte dacă este necesar”.

Anul financiar 2023: dezvoltare per sector de activitate

Sectorul de activitate Mobilitate a înregistrat o creștere a cifrei vânzărilor de 6,9 procente, până la 56,2 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar, creșterea echivalează cu 10,9 procente. Marja EBIT din operațiuni a fost de 4,4 procente (2022: 3,4 procente). În sectorul de activitate Tehnologie industrială, cifra vânzărilor a crescut la 7,4 miliarde de euro. Această creștere de 6,8 procente, sau valoarea ajustată în funcție de cursul de schimb valutar de 10,2 procente, se datorează consolidării pentru prima dată a achizițiilor HydraForce și Elmo Motion Control. Marja EBIT s-a stabilizat la 9,1 procente (2022: 9,8 procente). În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cifra vânzărilor a scăzut cu 6,6 procente față de anul precedent, la 19,9 miliarde de euro; valoarea ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar înregistrează o scădere ușoară, de 1,2 procente. Marja EBIT din operațiuni a rămas neschimbată, de 4,5 procente. În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, cifra vânzărilor a crescut cu 10,5 procente, până la 7,7 miliarde de euro, sau 13,2 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Marja EBIT din operațiuni a atins 9 procente (2022: 6 procente).

Anul financiar 2023: dezvoltarea pe regiune

În Europa, vânzările au totalizat 46,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 5,5 procente față de anul precedent, sau 7,9 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar. În America de Nord, vânzările au crescut cu 6,2 procente, până la 15,2 miliarde de euro. Cu ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, aceasta reprezintă o creștere de 8 procente. Vânzările în America de Sud au totalizat 1,7 miliarde de euro, comparativ cu 1,8 miliarde de euro în anul precedent. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această scădere de 6,2 procente echivalează cu o creștere de 1,8 procente. În Asia Pacific, inclusiv în alte regiuni, vânzările au totalizat 27,9 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această ușoară creștere de 0,6 procente reprezintă o creștere semnificativă de 8,6 la sută.

Anul financiar 2023: umărul de angajați în creștere cu aproximativ 2 la sută

La finalul anului, compania avea 429.416 de angajați la nivel mondial, adică cu aproximativ 8.078 mai mulți decât în anul precedent. Anul trecut, numărul angajaților a crescut în toate regiunile, inclusiv în Germania. Cea mai puternică creștere regională a fost înregistrată în America.

Grupul Bosch este prezent de 30 de ani în România și are aproximativ 9.830 de angajați în șase entități. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara. În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 429.000 de angajați în întreaga lume (la 31 decembrie 2023). Compania a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro în anul 2023. Operațiunile sale sunt împărțite în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Prin activitățile sale, compania își propune să folosească tehnologia pentru a contribui la modelarea tendințelor universale, cum ar fi automatizarea, electrificarea, digitalizarea, conectivitatea și orientarea către sustenabilitate. În acest context, amprenta extinsă a Grupului Bosch în diferitele industrii și regiuni îi consolidează capacitatea de inovație și robustețea. Bosch își folosește expertiza dovedită în tehnologia senzorilor, software și servicii pentru a oferi clienților soluții pentru mai multe domenii dintr-o singură sursă. De asemenea, își aplică expertiza în materie de conectivitate și inteligență artificială pentru a dezvolta și fabrica produse ușor de utilizat și sustenabile. Prin „Tehnică pentru o viață”, Bosch dorește să ajute la îmbunătățirea calității vieții și la conservarea resurselor naturale. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 470 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Baza pentru creșterea viitoare a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 de locații de pe tot globul, Bosch are aproximativ 90.000 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproape 48.000 sunt ingineri software.

Informații suplimentare accesați: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 402.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vânzări de peste 78,1 miliarde de euro în 2017. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie