Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

CES 2023: Senzorii Bosch fac viețile oamenilor mai sigure și mai confortabile

Tehnologie pentru conectivitate și pentru combaterea schimbărilor climatice

  • Tanja Rückert: „Senzorii îmbunătățesc calitatea vieții și reduc amprenta de mediu a companionilor inteligenți de zi cu zi.”
  • Mobilitate: noi inovații ce au la bază senzorii Bosch pentru o mai mare siguranță rutieră.
  • Sustenabilitate: noua generație de senzori Bosch pentru dispozitivele de urmărire a condiției fizice, pentru măsurarea cantității de particule și a altitudinii au jumătate din dimensiune și un consum de putere redus la jumătate față de generațiile anterioare de senzori.
  • Premiul CES® pentru inovație: soluția de mobilitate conectată Bosch RideCare Companion primește premiul Best of Innovation.
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei

X

Las Vegas, NV: Senzorii sunt omniprezenți. Aceștia permit autovehiculelor, bicicletelor electrice, smartphone-urilor, dispozitivelor de urmărire a condiției fizice și căștilor să „simtă” ce se întâmplă în jurul lor. Bosch dezvoltă și produce senzori inteligenți, care fac viața mai sigură și mai confortabilă. Iar acești senzori devin din ce în ce mai eficienți, ceea ce ajută la protejarea planetei. Bosch este un pionier și lider de piață în domeniul senzorilor microelectromecanici (MEMS), unii dintre senzorii cei mai importanți și utilizați pe scară largă de astăzi. „Am început producția de senzori MEMS în 1995. În ultimii cinci ani, am produs la fel de mulți senzori de acest tip ca în toți anii anteriori”, a declarat Tanja Rückert, membră a consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la evenimentul CES 2023 din Las Vegas. De când a început fabricarea acestora, cu 27 de ani în urmă, compania de tehnologie a produs în total peste 18 miliarde de senzori MEMS; în momentul de față, în fiecare autovehicul sunt prezenți în medie 22 de astfel de senzori. Bosch este în prezent cel mai mare producător de senzori MEMS, conform Yole Group*, o companie de cercetare de piață și consultanță strategică. Se preconizează că până în 2027 cererea anuală globală pentru astfel de senzori va crește de la cifra din prezent, de 33,5 miliarde, la aproximativ 49 miliarde de unități. De asemenea, Bosch dorește să participe la această creștere și preconizează o nouă creștere semnificativă a cifrelor de producție în anii următori. Rückert a subliniat faptul că Bosch dorește să rămână lider de piață și să-și extindă și mai mult poziția în acest sens. Pentru a satisface cererea în continuă creștere, Bosch investește masiv în fabricile sale de plăcuțe semiconductoare din Dresda și Reutlingen. În ansamblu, compania intenționează să investească până în 2026 trei miliarde de euro în activitatea sa din domeniul semiconductorilor și, prin urmare, și în dezvoltarea și producția de senzori, ca parte a planului său de investiții. În activitatea sa din domeniul microelectronicii și al tehnologiei comunicațiilor, se va baza pe programul de finanțare european IPCEI ME („Proiectul important de interes european comun privind microelectronica”).

Senzorii salvează vieți și deschid calea pentru conectivitate

Senzorii sunt în centrul tehnologiei moderne și reprezintă coloana vertebrală a lumii conectate. Aceștia fac autovehiculele mai sigure, salvează vieți în fiecare zi și contribuie atât la protejarea mediului, cât și a sănătății umane. Acest lucru îi face o bază tehnologică de importanță vitală pentru toate domeniile de afaceri Bosch, fiind, de asemenea, în centrul atenției în ceea ce privește continuarea campaniei digitale de imagine, sub sloganul „Sensor tech #LikeABosch”. „Cu ajutorul senzorilor putem duce la un nou nivel „Tehnica pentru o viață”. Pe lângă faptul că îmbunătățesc calitatea vieții oamenilor, aceștia reduc amprenta asupra mediului a companionilor noștri inteligenți de zi cu zi. Noua noastră campanie #LikeABosch oferă câteva exemple uimitoare cu privire la ce înseamnă acest lucru”, a spus Rückert.

Senzorii MEMS au fost utilizați pe scară largă pentru prima dată în industria auto. Bosch a rămas unul dintre cei mai importanți producători de senzori pentru această industrie. Senzorii Bosch asistă sistemul de navigație al autovehiculului, controlează airbagurile și sistemele ESP și permit utilizarea unei game largi de funcții de asistență care sporesc siguranța conducerii, confortul și eficiența. Senzorii sunt indispensabili în special pentru conducerea automatizată. Ei sunt, ca să spunem așa, „ochii” cu care autovehiculele pot „vedea” și înțelege ce se întâmplă în jurul lor. Senzorii Bosch deschid calea autovehiculelor fără șofer. Compania oferă deja o gamă de senzori radar, lidar, video și ultrasonici pentru conducerea automatizată. De asemenea, senzorii MEMS joacă un rol central în produsele electronice de larg consum. De exemplu, senzorii de presiune din cadrul smartphone-urilor pot indica înălțimea la care se află aceste dispozitive la nivel de câțiva centimetri. Într-o situație de urgență, de exemplu, acest lucru înseamnă că primii respondenți vor afla foarte repede la ce etaj se află o persoană aflată în primejdie. Comisia Federală de Comunicații (FCC) din SUA estimează că astfel de senzori de presiune salvează 10.000 de vieți pe an doar în SUA.

Cu ajutorul senzorilor putem duce la un nou nivel „Tehnica pentru o viață”. Pe lângă faptul că îmbunătățesc calitatea vieții oamenilor, aceștia reduc amprenta asupra mediului a companionilor noștri inteligenți de zi cu zi. Noua noastră campanie #LikeABosch oferă câteva exemple uimitoare cu privire la ce înseamnă acest lucru

a declarat Tanja Rückert, membră a consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la evenimentul CES 2023 din Las Vegas

Noile inovații Bosch îmbunătățesc siguranța pe șosele

La CES 2023, Bosch va prezenta mai multe inovații pentru mobilitate pe bază de senzori, inclusiv soluția RideCare, care a câștigat premiul Best of Innovation de la asociația CTA din acest domeniu de activitate. Dispozitivul RideCare va juca un rol esențial în îmbunătățirea siguranței pentru toți ocupanții autovehiculului, în cadrul mobilității conectate și automatizate, spune compania. Soluția hardware și software conectată include o cameră, un buton SOS wireless și servicii de date pe bază de cloud. Șoferii autovehiculelor pot folosi această soluție pentru a contacta non-stop angajații Bosch în cazul în care apare un accident sau o altă situație periculoasă. În cazul unui incident, angajatul Bosch poate vedea în interiorul autovehiculului cu ajutorul camerei, poate evalua situația și, dacă este necesar, poate solicita rapid asistență. Dispozitivul RideCare servește ca plasă de siguranță valoroasă, în special pentru șoferii de taxi sau de ridesharing.

Detectarea coliziunilor într-o zonă extinsă promite, de asemenea, o siguranță mai mare pe șosea: sistemul protejează ocupanții autovehiculului în cazul coliziunilor laterale, care apar adesea la schimbarea benzii sau la traversarea intersecțiilor. Senzorii inteligenți, în combinație cu un nou algoritm software, detectează rapid și fiabil unghiul exact de impact în cazul unei coliziuni laterale și declanșează airbagul salvator la timp pentru a atenua consecințele unui accident. „Detecția noastră a coliziunilor într-o zonă extinsă este un exemplu excelent al modului în care folosim software-ul pentru a obține mai mult de la hardware-ul existent. Acest lucru asigură avantaje suplimentare apreciabile pentru transportul rutier”, a declarat Mike Mansuetti, președintele Bosch în America de Nord, la evenimentul CES din Las Vegas.

Senzorii cuantici oferă un potențial de excepție

Bosch își îndeplinește, de asemenea, rolul de pionier în dezvoltarea de noi domenii în materie de senzori: senzorii cuantici vor reprezenta unul dintre domeniile emergente de inovare în anii următori. Aceștia ar putea asigura în curând măsurători de 1.000 de ori mai precise decât cele efectuate de senzorii MEMS de astăzi. Acest lucru ar asigura, de exemplu, un diagnostic mai ușor și mai precis al bolilor neurologice. Bosch și-a înființat anul trecut propriul startup pentru a stimula comercializarea senzorilor cuantici și pentru a dezvolta această piață. În calitate de companie tehnologică larg diversificată, Bosch promovează dezvoltarea tehnologiilor promițătoare în multe domenii și se poziționează pentru viitor: „Numai în următorii trei ani, vom investi zece miliarde de euro în transformarea digitală Bosch. Va crește, de asemenea, forța noastră de muncă de 40.000 de ingineri software”, a declarat Rückert.

Sustenabilitatea asigură progresul tehnologic

Acțiunile pentru combaterea schimbărilor climatice și sustenabilitatea sunt priorități de top pentru Bosch. „Pentru viitorul planetei noastre, este esențial să ne angajăm cu toții să trăim vieți din ce în ce mai eficiente din punct de vedere energetic. În același timp, schimbările climatice conduc progresul tehnologic în cadrul companiei noastre, inclusiv în ceea ce privește senzorii”, a spus Rückert. În cadrul evenimentului CES, Bosch prezintă senzorii MEMS de ultimă generație. Aceștia sunt mai preciși, mai robuști și mai eficienți din punct de vedere energetic decât modelele anterioare. Senzorul inerțial BHI360/BHI380 programabil și acționat de IA, de exemplu, care se adaptează la mișcările individuale ale purtătorului atunci când este instalat în dispozitive de urmărire pentru condiția fizică, are jumătate din dimensiunea și un consum de putere redus la jumătate față de predecesorul său. Același lucru este valabil și pentru noul senzor de particule BMV080, care măsoară concentrația de particule și gradul de poluare din aer și, datorită designului său care economisește spațiu, este de până la 450 de ori mai mic decât produsele existente pe piață. Iar senzorul de presiune barometrică BMP585, care măsoară o modificare a altitudinii de câțiva centimetri, putând detecta astfel tragerile sau flotările individuale, necesită cu 85% mai puțină energie și este de trei ori mai robust comparativ cu generația anterioară.

Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

Descarcă comunicatul de presă