Las Vegas, NV: Senzorii sunt omniprezenți. Aceștia permit autovehiculelor, bicicletelor electrice, smartphone-urilor, dispozitivelor de urmărire a condiției fizice și căștilor să „simtă” ce se întâmplă în jurul lor. Bosch dezvoltă și produce senzori inteligenți, care fac viața mai sigură și mai confortabilă. Iar acești senzori devin din ce în ce mai eficienți, ceea ce ajută la protejarea planetei. Bosch este un pionier și lider de piață în domeniul senzorilor microelectromecanici (MEMS), unii dintre senzorii cei mai importanți și utilizați pe scară largă de astăzi. „Am început producția de senzori MEMS în 1995. În ultimii cinci ani, am produs la fel de mulți senzori de acest tip ca în toți anii anteriori”, a declarat Tanja Rückert, membră a consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la evenimentul CES 2023 din Las Vegas. De când a început fabricarea acestora, cu 27 de ani în urmă, compania de tehnologie a produs în total peste 18 miliarde de senzori MEMS; în momentul de față, în fiecare autovehicul sunt prezenți în medie 22 de astfel de senzori. Bosch este în prezent cel mai mare producător de senzori MEMS, conform Yole Group*, o companie de cercetare de piață și consultanță strategică. Se preconizează că până în 2027 cererea anuală globală pentru astfel de senzori va crește de la cifra din prezent, de 33,5 miliarde, la aproximativ 49 miliarde de unități. De asemenea, Bosch dorește să participe la această creștere și preconizează o nouă creștere semnificativă a cifrelor de producție în anii următori. Rückert a subliniat faptul că Bosch dorește să rămână lider de piață și să-și extindă și mai mult poziția în acest sens. Pentru a satisface cererea în continuă creștere, Bosch investește masiv în fabricile sale de plăcuțe semiconductoare din Dresda și Reutlingen. În ansamblu, compania intenționează să investească până în 2026 trei miliarde de euro în activitatea sa din domeniul semiconductorilor și, prin urmare, și în dezvoltarea și producția de senzori, ca parte a planului său de investiții. În activitatea sa din domeniul microelectronicii și al tehnologiei comunicațiilor, se va baza pe programul de finanțare european IPCEI ME („Proiectul important de interes european comun privind microelectronica”).
Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.
Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress