Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Tech Compass 2023: pentru majoritatea oamenilor, tehnologia este extrem de importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice

Sondaj Bosch: în Germania, 63 de procente dintre cei chestionați preferă energia solară

  • Dr. Stefan Hartung: „Oamenii se așteaptă ca societățile comerciale să ajute
  • la combaterea schimbărilor climatice”.
  • Acțiunile climatice și economia: patru din cinci respondenți consideră că
  • sustenabilitatea este un factor de succes economic.
  • Încrederea în tehnologie este în creștere: 75 de procente dintre respondenți
  • consideră că progresul tehnologic va face lumea un loc mai bun.
  • Viața în lumi virtuale: 43 la sută dintre respondenți se pot imagina cumpărând
  • un autoturism pentru metavers.
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Stuttgart, Germania/Las Vegas, NV – Criza energetică și schimbările climatice: întrebarea arzătoare de pe buzele tuturor este modul în care poate fi satisfăcută cererea de energie sustenabilă și accesibilă a umanității. Acest lucru este dovedit de Bosch Tech Compass 2023, un sondaj reprezentativ realizat în șapte țări. Sondajul va fi prezentat la CES din Las Vegas (5 - 8 ianuarie 2023).

Combaterea schimbărilor climatice este cea mai mare sarcină a epocii noastre. Prin urmare, oamenii au dreptate să aștepte din partea companiilor ca acestea să ofere soluții tehnice pentru aceste probleme. Bosch abordează această provocare și se angajează ferm în materie de tehnologii promițătoare, cum ar fi obținerea hidrogenului prin electroliză.

spune dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch.

Tehnologiile sustenabile și succesul economic

Respondenții sunt în mare măsură de acord asupra potențialului economic al soluțiilor și produselor sustenabile: 82 de procente consideră că, cu cât gradul de angajare a unei companii în tehnologiile sustenabile este mai mare, cu atât va avea mai mult succes economic în viitor. Acest punct de vedere este cel mai răspândit în Brazilia și India (87 de procente pentru fiecare); prin comparație, este cel mai puțin răspândit în S.U.A. (73 de procente). Când vine vorba de angajamentul comunității de afaceri în materie de acțiuni climatice, sondajul sugerează că mai este loc de îmbunătățiri: mai mult de jumătate dintre cei chestionați (58 de procente) consideră că doar o mică parte a companiilor se implică în mod serios în materie de sustenabilitate în prezent. „Combaterea schimbărilor climatice este cea mai mare sarcină a epocii noastre. Prin urmare, oamenii au dreptate să aștepte din partea companiilor ca acestea să ofere soluții tehnice pentru aceste probleme. Bosch abordează această provocare și se angajează ferm în materie de tehnologii promițătoare, cum ar fi obținerea hidrogenului prin electroliză”, spune dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch.

Combaterea schimbărilor climatice cu diferite tehnologii

Multe zone ale lumii trec la utilizarea energiei regenerabile, dar oamenii de pe tot globul sunt încă reticenți să abandoneze complet energia nucleară și combustibilii fosili, cum ar fi gazele și petrolul, pentru generarea energiei. 62 de procente dintre respondenți sunt în favoarea promovării energiei solare, în timp ce 44 de procente doresc materializarea eforturilor pentru promovarea tehnologiei eoliene. Cu toate acestea, aceste opinii diferă în funcție de țară. În China (36 de procente) și Franța (31 de procente), sprijinul pentru promovarea tehnologiei nucleare este încă relativ puternic (23 de procente la nivel global). Oamenii din S.U.A. (petrol: 21 de procente, gaze: 24 de procente) și India (petrol: 22 de procente, gaze: 23 de procente) rămân mult mai implicați față de tehnologiile petrolului și gazelor decât cei din alte țări (cifre globale: petrol: 14 procente, gaze: 15 procente ). În schimb, în Germania există puțini adepți ai utilizării energiei nucleare (13 procente) și a combustibililor fosili (petrol: 4 procente, gaze: 8 procente): mulți germani resping utilizarea energiei fosile în favoarea extinderii utilizării energiei solare și eoliene (solară: 63 de procente, eoliană: 50 de procente), precum și a hidrogenului (51 de procente).

Încrederea în tehnologie este în creștere

Tech Compass arată că, într-o lume afectată de incertitudini, încrederea în tehnologie a crescut față de anul precedent. La nivel mondial, 75 de procente dintre persoanele chestionate consideră acum că progresul tehnologic poate face ca lumea să fie un loc mai bun (2022: 72 de procente *). În plus, 83 de procente dintre respondenți cred că tehnologia deține cheia pentru combaterea schimbărilor climatice (2022: 76 de procente *). „Digitalizarea poate juca un rol special în sustenabilitate”, a declarat Hartung. „Investim în dezvoltarea și extinderea noilor tehnologii promițătoare, cu accent pe sustenabilitate, mobilitate și Industrie 4.0.”

Mobilitatea în metavers

În afară de sustenabilitate, Tech Compass oferă și perspective interesante asupra altor aspecte, cum ar fi metaversul. În această lume virtuală, în care oamenii interacționează ca avataruri într-un spațiu tridimensional modelat pe realitate, mobilitatea va juca și ea un rol: 43 de procente dintre respondenți se pot imagina cumpărând un autoturism pentru metavers. Interesul și disponibilitatea de a face acest lucru sunt deosebit de mari în China (75 de procente) și India (69 de procente). Și, deși respondenții din Brazilia (47 de procente), S.U.A. (33 de procente), Marea Britanie (30 de procente), Germania (26 de procente) și Franța (23 de procente) sunt încă ceva mai sceptici, cifrele arată că dorința de a deține autoturisme există nu doar în lumea reală, ci și în realitatea virtuală.

Despre sondaj:

Pentru sondaj, au fost chestionate online persoane cu vârsta minimă de 18 ani din șapte țări (Brazilia, China, Germania, Franța, India, Marea Britanie și S.U.A.), în numele Robert Bosch GmbH, de către cercetătorii de piață de la Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM), în septembrie 2022. În Germania, Franța și Marea Britanie, au fost chestionate 1.000 de persoane per țară; în Brazilia, China, India și S.U.A., au fost chestionate 2.000 de persoane per țară. Eșantioanele aleatorii sunt reprezentative pentru țările respective în ceea ce privește regiunile, sexul și vârsta (Brazilia, Germania, Franța, Marea Britanie, S.U.A.: 18 - 69 ani / China, India: 18 - 59 ani).

Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie