Suche

Comunicat de presă #Mobilitate conectată
Distribuie comunicatul de presă

De la prima milă până la ultima: Bosch oferă soluții pentru logistică durabilă

Inovațiile Bosch de urmărit la IAA 2022

  • Grupurile de propulsie electrice cu baterii și pile de combustie fac transportul de marfă și de pasageri eficient și durabil.
  • Sistemele de asistență pentru șofer și camioanele automate asigură o siguranță și un confort mai mare pe întreg lanțul de aprovizionare.
  • Serviciile inteligente previn opririle și oferă șoferilor de vehicule și operatorilor de flote și mai multă transparență și fiabilitate.

Stuttgart/ Hanovra, Germania – Vehiculele comerciale mențin economia în funcțiune. Cu toate acestea, o penurie tot mai mare de șoferi, lipsa siguranței în transportul de mărfuri și mai multe măsuri climatice sunt provocări pentru industrie. Tehnologia Bosch pentru electrificarea, automatizarea și conectivitatea vehiculelor comerciale crește eficiența, siguranța și fiabilitatea în logistică. La IAA Transportation 2022 din Hanovra, furnizorul de tehnologie și servicii își prezintă inovațiile pentru traficul de marfă de mâine – de la prima milă până la ultima. Standul Bosch este în hala 20, numărul B22.

De la prima milă: Bosch face transportul de mărfuri grele mai durabil

Acțiunea climatică pentru transportul de mărfuri necesită o ofensivă tehnologică la scară largă. Bosch speră să joace un rol în realizarea unui transport neutru din punct de vedere climatic pentru toate clasele de vehicule. În acest scop, compania dezvoltă o gamă de sisteme de propulsie eficiente – de la motoare cu ardere până la sisteme de propulsie cu baterii electrice și pile de combustie.

Sistem de propulsie cu pile de combustie: soluțiile de sistem cu propulsie eDistanceTruck ale Bosch sunt concepute pentru transportul de mărfuri grele pe distanțe lungi. Cu cât mărfurile sunt mai grele și cu cât ruta este mai lungă, cu atât mai atractivi devin timpii scurți de realimentare și autonomia lungă a unui sistem de propulsie cu pile de combustie. Dacă hidrogenul folosit provine din surse regenerabile, atunci funcționarea pilei de combustie este, de asemenea, neutră din punct de vedere climatic. Bosch oferă nu numai componente individuale de sistem, ci și sisteme complete de propulsie cu pile de combustibil și soluții pentru sistemele de stocare H2.

Motor Diesel: Sistemele modulare de injecție common-rail, management eficient al temperaturii și tratarea gazelor de evacuare cu injecție dublă – tehnologia diesel Bosch pentru vehicule comerciale ajută producătorii de camioane să reducă în continuare consumul de combustibil și emisiile vehiculelor lor și să îndeplinească cerințele viitoare de emisii.

Motor cu hidrogen: pilele de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind hidrogen; mai sunt și motoare H2. Bosch examinează cu atenție problemele tehnice și analizează capacitatea de comercializare a acestei tehnologii. Tehnologiile actuale ale motoarelor și ale sistemului de propulsie sunt deja un bun punct de plecare. Structura de bază a sistemului de combustibil, aer și evacuare, împreună cu numeroase componente de sistem bine înțelese, pot fi adoptate din soluțiile existente de sistem de propulsie. Acest lucru înseamnă că există o mare sinergie între motorul cu hidrogen și motoarele familiare diesel și cele pe gaz natural.

Servodirecție complet electrică: ServoE mărește portofoliul de produse Bosch pentru a include un sistem de direcție complet electric pentru camioanele grele. Deoarece sistemul de direcție funcționează exclusiv cu servomotoare electrice, nu necesita ulei hidraulic sau pompe suplimentare. Designul redundant al sistemului acceptă funcții de asistență până la și inclusiv conducerea automată. Funcția și senzația de direcție pot fi adaptate la cerințele fiecărui client.

Servotwin: Următoarea generație a sistemului de direcție electrohidraulic Servotwin pentru vehicule comerciale grele combină un sistem hidraulic de direcție Servocom cu două unități de control. Acest lucru înseamnă că îndeplinește cerințele conducerii automate până la nivelul SAE 4 inclusiv. Sistemul oferă asistență la direcție în funcție de viteză, cu răspuns activ și permite diferite funcții de asistență a șoferului.

Sistem de direcție pe axa din spate: Următoarea generație a sistemului de direcție electrohidraulic pentru axele din spate este un sistem autonom power-on-demand. Permite direcția a trei sau mai multe axe de conducere sau de remorcare a camioanelor grele. Direcția axelor suplimentare, dacă este necesar, reduce raza de viraj și uzura anvelopelor. Datorită designului său compact, tehnologia Bosch poate fi adaptată la toate tipurile de propulsoare.

Planificare digitală a încărcării: O soluție de software bazată pe cloud Bosch integrează fără probleme reîncărcarea electrică în planificarea logistică și operațiunile de service pentru flotele de vehicule electrice. Managementul inteligent al energiei optimizează costurile de reîncărcare la depozitele și centrele logistice, de exemplu, netezind sarcinile de vârf. Datele bateriei și alți factori externi sunt incluși în planificarea rutei pentru a reduce reîncărcarea și, astfel, timpul de nefuncționare în timpul zilei. Facturarea automată a subcontractanților asigură procese fără întreruperi și mai multă claritate în operațiuni.

Pe ultima milă: Bosch primește servicii de curierat, expres și de livrare de pachete pe drum

Livrarea pachetelor chiar la ușa clientului: Bosch face, de asemenea, transportul de marfă și pasageri potrivit pentru ziua de mâine, cu sisteme de propulsie alternative pentru ultima milă. În plus, hardware-ul inteligent Bosch deschide treptat calea tehnologică pentru traficul din centrul orașului, care să aibă un impact cât mai mic posibil asupra rezidenților și asupra mediului.

Trafic de livrări electrice: soluțiile de sistem de propulsie Bosch oferă tehnologii eficiente și economice pentru cursele de livrare în centrul orașului. Atât axa electrică, cât și modulul avansat de conducere ADM, sunt ușor de integrat în vehiculele comerciale de până la 7,5 tone metrice. Vehiculele electrice cu emisii locale de CO2 zero oferă operatorilor de flote siguranța de a putea continua să conducă în zone cu acces restricționat, cum ar fi zonele de mediu. În funcție de designul bateriei, acestea permit distanțe de până la 200 de kilometri, ceea ce înseamnă că majoritatea rutelor de livrare de mai puțin de 80 de kilometri pe zi, în medie, sunt ușor acoperite cu o singură încărcare.

Transmisie variabilă continuă pentru vehicule comerciale ușoare electrice: CVT4EV este o transmisie variabilă continuă cu o curea de împingere care poate crește eficiența vehiculelor comerciale ușoare alimentate electric cu mai mult de 10 la sută. Alternativ, o baterie mai mică economisește greutate și spațiu. Vitezele mai mici ale motorului și schimbarea lină măresc, de asemenea, confortul de conducere.

Scuterele electrice de marfă: electromobilitatea urbană are mai multe fațete și servește o gamă largă de nevoi – de la partajare la servicii de livrare pe ultimul kilometru. Trotinetele electrice asigură transportul rapid și eficient al mărfurilor în traficul urban aglomerat, ajutând în același timp la minimizarea zgomotului din trafic în zonele centrale. Bosch oferă sisteme de propulsie și comenzi de conducere care, deși sunt concepute pentru cerințe diferite, au fost combinate și coordonate într-un sistem de acționare compact.

Mobilitate urbană: Fie pentru cumpărături săptămânale, fie pentru livrarea de încărcături ușoare până la medii – eCargo Bike poate fi folosită în multe moduri și se impune din ce în ce mai mult ca o alternativă durabilă și silențioasă în traficul urban. Acum, utilizatorii de biciclete cargo se pot bucura și de avantajele sistemului inteligent Bosch, a cărui ultimă generație – constând din aplicația eBike Flow, unitatea de control, afișajul, bateria și unitatea de propulsie – combină componentele e-bike de înaltă calitate tehnică cu lumea digitală, ducând plăcerea conducerii la următorul nivel. Cu un cuplu de până la 85 Newton metri, sistemul de acționare Cargo Line oferă un sprijin puternic, dar natural, cu până la 400% din puterea proprie de pedalare a unui utilizator. Noul mod ABS Cargo și Cargo asigură mai multă siguranță și confort.

De la prima milă până la ultima: tehnologie Bosch pentru logistică

Mai multă eficiență, transparență și fiabilitate își găsesc drumul în logistică datorită conectivității. Folosind datele despre vehicule analizate inteligent, Bosch poate, de exemplu, să identifice în timp util anomaliile la nivel de sistem sau de componentă și să îi ajute pe operatorii de flote să evite perioadele de nefuncționare neplanificate.

Platformă de software pentru specialiști în logistică: platforma de servicii digitale pentru logistică Bosch abordează multe dintre provocările cu care se confruntă industria transporturilor și logisticii. În centrul ecosistemului de software pentru transportatorii de marfă și expeditori se află o piață pentru servicii digitale de la diferiți furnizori. Aceste servicii se bazează parțial pe datele din sistemele telematice ale camionului și pe software-ul de management al transportului. De exemplu, diagnosticarea predictivă poate reduce timpul de nefuncționare al camionului și poate permite cu ușurință utilizarea unor servicii precum rezervarea de parcări securizate sau accesul fără cheie la vehicule. Bosch lucrează la acest lucru cu Amazon Web Services (AWS).

Vehicule definite de software: Filiala Bosch ETAS facilitează dezvoltarea serviciilor pentru vehicule și îi reunește pe dezvoltatorii de servicii cu utilizatorii lor prin intermediul platformei sale de integrare Mobility Cloud care include un portal de dezvoltare și o piață. În plus, serviciile radio și de date ale platformei permit schimbul bidirecțional de date între vehicul și cloud, precum și dezvoltarea continuă a software-ului și funcțiilor vehiculului pe întreg ciclul de viață al vehiculului. Acest lucru accelerează dezvoltarea și furnizarea de noi funcții ale vehiculului. Soluții precum CrossLifecycle Diagnostics sunt deja disponibile pentru producători, operatori de flote și furnizori de mobilitate în Mobility Cloud. Serviciul de diagnosticare bazat pe cloud îmbunătățește planificarea întreținerii folosind conectivitatea vehiculului. Ca urmare, timpii de nefuncționare a vehiculelor pot fi scurtați datorită serviciilor digitale de monitorizare a stării vehiculului (la distanță), diagnosticării vehiculului şi actualizărilor de software, precum și evaluării datelor pentru predicția defecțiunilor.

Acces comod la vehicul: Fleet Management Xtended Access este numele sistemului de acces la vehicule fără cheie pe care Bosch îl prezintă pentru prima dată la IAA Transportation 2022 ca soluție de modernizare pentru flotele de vehicule existente. Acest sistem permite operatorilor de flote și șoferilor să câștige eficiență și timp. Șoferilor înmatriculați li se atribuie de la distanță un vehicul folosind o aplicație web. Persoanele autorizate în acest fel își pot accesa vehiculul folosind o aplicație pentru smartphone în perioada de valabilitate definită.

Siguranță rutieră: Sistemul de monitorizare a șoferului Bosch folosește senzori inovatori și tehnologii de procesare a imaginii pentru a crește siguranța și confortul șoferilor și altor participanți la trafic. Detectează situațiile critice, cum ar fi distragerea atenției șoferului sau oboseala într-un stadiu incipient și avertizează șoferul în timp util. Conform Regulamentului UE privind Siguranța Generală (GSR), în viitor, toate vehiculele din cadrul Uniunii Europene vor trebui să detecteze somnolența și distragerea atenției. Pe lângă funcțiile legate de siguranță, sistemul permite diverse funcții de confort. Recunoașterea facială permite identificarea automată a șoferului. Pe baza profilului stocat al șoferului, setările individuale de confort, cum ar fi poziția preferată a scaunului și a oglinzii, un post de radio preferat sau limba potrivită, pot fi setate automat în sistemul de infotainment.

Returnare de încredere a vehiculului: RideCare Insight este prima soluție cu o singură cutie din lume pentru a detecta în mod fiabil manevrele bruște de conducere, fumul din interiorul vehiculului și daunele exterioare ale vehiculului, chiar și atunci când acesta este parcat. De exemplu, detectează imediat daune accidentale în timpul parcării. O conexiune backend-to-backend înseamnă că furnizorul de servicii de mobilitate sau managerul de flotă primește notificări în timp real și informații despre locația și ora evenimentului pentru a fi utilizate în procese ulterioare, cum ar fi inspecții, despăgubiri sau reparații. Tabloul de bord afișează, de asemenea, informații privind starea caroseriei și uzura la nivelul vehiculului și al flotei.

Centru de divertisment pe roți: Sistemul Coach Future Cockpit și Sistemul Coach Future Cabin oferă infotainment pentru autobuz într-o clasă proprie. Componentele perfect potrivite, certificate conform tuturor standardelor OEM relevante și transmisia de înaltă performanță a semnalului prin Ethernet Audio Video Bridge transformă autocarele într-o rețea digitală pe roți care răspunde atât nevoilor șoferilor, cât și ale pasagerilor. Cu unitatea principală specială a autocarului pentru vehicule comerciale, cabina șoferului devine un loc de muncă complet conectat. În plus față de navigarea pe hărți de Navigation Data Standard (NDS) optimizată pentru autocare, unitatea principală oferă o gamă largă de funcții comode, cum ar fi un sistem hands-free Bluetooth, streaming de muzică și control vocal.

Schimb sigur de date: O condiție prealabilă pentru numeroase servicii inteligente care fac conducerea mai sigură și mai eficientă este ca vehiculele să poată comunica cu obiectele din imediata lor apropiere și cu infrastructura de trafic. Baza pentru aceasta este Unitatea de Control al Conectivității (CCU) Bosch. Utilizează interfețe aeriene pentru a conecta vehiculul șoferului cu alte vehicule, cu infrastructura (semafoare, de exemplu) și cu cloud-ul. Poarta de acces centrală (CGW) leagă domeniile vehiculului și comunică cu lumea exterioară prin CCU. Acesta acționează ca un distribuitor de date securizat pentru comunicarea în cadrul sistemelor vehiculelor comerciale.

Calculatoare moderne pentru vehicule: Vehiculele de producție din prezent dispun de mai multe unități de control pentru a gestiona și regla diferite afișaje și alte funcții electronice din cabina de pilotaj. În viitor, tot mai multe funcții vor fi reunite într-o singură locație centrală. Computerul domeniului informațional (IDC) combină funcțiile de calcul pentru infotainment și instrumentație, care anterior erau domenii separate, cu alte funcții pe un singur procesor. Acest lucru economisește costuri, spațiu de instalare, greutate și energie.

Ochi inteligenți: A treia generație de camere multifuncționale este adaptată cerințelor camioanelor grele. Cu abordarea sa unică pe mai multe căi, camera combină algoritmi convenționali de procesare a imaginii cu metode bazate pe inteligență artificială, dându-i un rol-cheie în sistemele de asistență de înaltă performanță a șoferului. Detectează și prelucrează obiectele și structurile în mod extrem de fiabil și utilizează un sistem pe cip (SoC) de înaltă performanță inovator pentru procesarea imaginilor. Camera este proiectată pentru sisteme de asistență a șoferului relevante pentru siguranță și funcții de confort, precum sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație, și sprijină, de asemenea, funcții bazate pe obiecte, cum ar fi frânarea automată de urgență. În plus, permite, de asemenea, implementarea altor funcții utile, cum ar fi recunoașterea semnelor de circulație. Acest lucru înseamnă că sistemul sprijină viitoarele cerințe legale ale Regulamentului UE privind siguranța generală (GSR) privind sistemul inteligent de asistență pentru viteză pentru detectarea limitelor de viteză și avertizare privind depășirea acestora.

Detectare precisă a obiectelor: Radarul frontal și lateral de a cincea generație asigură o siguranță mai mare în segmentul camioanelor grele datorită detectării fiabile și precise a obiectelor în zona frontală și laterală a vehiculului. Datorită intervalului mare de detectare a senzorilor și a rezoluției unghiulare ridicate, precum și a deschiderii lor largi, aceștia pot detecta situații complexe de conducere foarte rapid, precis și robust. Folosesc o modulare nouă a secvenței de ciripit pentru a îmbunătăți detecția surround prin producerea de reflexii mai detaliate. Drept urmare, atât soluțiile de radar frontale, cât și cele laterale, sunt extrem de precise atunci când detectează și disting obiecte și oameni, precum și poziția, viteza relativă și direcția de mișcare a acestora – chiar și atunci când vizibilitatea este slabă. Aceasta înseamnă că senzorii radar Bosch din camioanele grele pot asigura o siguranță mai mare pentru șofer și pentru alți participanți la trafic prin sprijinirea funcțiilor precum frânarea automată de urgență sau viitoarele cerințe legale ale Regulamentului UE privind siguranța generală (GSR) pentru un sistem de informații despre deplasare (MOIS) și un sistem de informații pentru punctele moarte (BSIS).

Sistem digital de înlocuire a oglinzilor: Oglinzile exterioare mari ale vehiculelor comerciale asigură o vedere sigură a traficului din spate. Cu toate acestea, datorită dimensiunii lor, restricționează vederea directă în față și în lateral și creează o rezistență ridicată la aer. Sistemul Digital Vision, dezvoltat în colaborare cu Mekra Lang, înlocuiește oglinzile exterioare mari cu două monitoare interioare și două camere exterioare montate în afara cabinei. Designul său aerodinamic reduce consumul de combustibil cu până la 2 procente. În același timp, îmbunătățește considerabil vederea șoferului la 360 de grade și reduce punctul mort.

Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie