Stuttgart și München, Germania - Bosch colaborează cu Microsoft pentru a dezvolta o platformă software de conectare fără probleme a vehiculelor la cloud. Obiectivul acestei colaborări este de a simplifica și accelera dezvoltarea și implementarea soluțiilor de software auto pe toată durata de viață a unui vehicul, în conformitate cu standardele de calitate din domeniul auto. Noua platformă, care se va baza pe Microsoft Azure și va încorpora module software Bosch, va permite dezvoltarea software-ului și descărcarea acestuia pe unitățile de control și computerele vehiculului. În continuare, colaborarea se va axa pe dezvoltarea de instrumente care sporesc eficiența în procesul de dezvoltare de software. Acest lucru va stimula inovația și va reduce costurile de dezvoltare de software pentru vehicule în cadrul organizației, dar și între acestea. Pentru șoferi, platforma va asigura accesul mai rapid la funcții și servicii digitale noi. Colaborarea dintre Bosch și Microsoft îmbină diversitatea expertizei în software, electronică și sisteme a principalului furnizor auto de la nivel global și cunoștințele Microsoft în inginerie software și cloud computing. Ambele companii intenționează să facă noua platformă software disponibilă pentru primele prototipuri de vehicule până la sfârșitul anului 2021.
Despre Bosch:
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Divizia Soluţii de mobilitate este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. Conform cifrelor sale preliminare, vânzările din 2020 s-au ridicat la 42,3 miliarde de euro sau 59 de procente din vânzările totale ale grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai furnizorii de top din industria auto. Divizia Soluții de mobilitate are viziunea unei mobilități mobilității care este sigură, sustenabilă și incitantă și combină expertiza grupului în domeniile personalizării, automatizării, electrificării și conectivității. Pentru clienţii săi, rezultatul este oferirea unor soluţii de mobilitate integrate. Principalele domenii de activitate ale diviziei sunt sistemele de injecţie pentru motoare cu combustie, concepte de propulsie alternative, componente periferice eficiente şi interconectate ale trenului de rulare, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, tehnologie pentru infotainment uşor de utilizat şi comunicare între autovehicule şi diverse obstacole, precum şi concepte de service, tehnologii şi servicii pentru domeniul automotive aftermarket. Compania Bosch este sinonim cu inovaţii importante din industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul anti-blocare ESP şi tehnologia diesel common-rail..
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 126 locaţii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.
Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.
Despre Microsoft:
(Nasdaq „MSFT” @microsoft) asigură transformarea digitală pentru era „intelligent edge” și a cloud-ului inteligent. Misiunea sa să susțină fiecare persoană și fiecare organizație de pe planetă în îndeplinirea mai multor deziderate.