Suche

Comunicat de presă #Teme HR şi CSR
Distribuie comunicatul de presă

Metodă non-formală de învățare la Timișoara

Specialiştii Bosch din domeniul financiar consiliază studenți și absolvenți în cadrul programului “Speed Mentoring”, inițiat de către Minds Hub. Bosch este un partener de încredere al mediului universitar

  • Specialiștii Bosch oferă mentorat pentru studenții și absolvenții din Timişioara
  • Bosch susţine metoda non-formală de învățare iniţiată de către Minds HubSpeed Mentoring: o pârghie activă între sitemul universitar și mediul de afaceri din Timișoara
  • Bosch pune accent pe dezvoltarea profesională a propriilor angajaţi
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Timișoara – Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a susținut miercuri, 23 noiembrie 2016, o sesiune de mentorat la sediul organizaţiei Minds Hub din incinta Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor (FEAA). Tinerii de la Minds Hub au iniţiat evenimentul intitulat Speed Mentoring, pentru a crea o punte între mediul de business şi cel academic. În cadrul acestei metode non-formale de învăţare, numită şi „biblioteca vie”, 12 studenţi împărţiţi în grupuri de câte cinci au avut ocazia să discute, pe rând, cu profesionişti din partea companiei Bosch şi să afle detalii despre desfăşurarea activităţii într-o companie multinaţională. „Am dat curs invitaţiei partenerilor de la Minds Hub din dorinţa de a veni în întâmpinarea nevoilor studenţilor şi de a-i conecta încă de pe băncile facultăţii cu mediul de business”, a declarat Raluca Românu, Director General Bosch Service Solutions din Timişoara.

După 15 minute de discuţii informale, grupurile de studenţi s-au schimbat între ele, astfel încât să beneficieze fiecare de experienţa profesioniştilor invitaţi. Interacţiunea dintre tinerii prezenţi la eveniment şi specialiştii Bosch a fost deschisă şi flexibilă, aceştia adaptându-şi pe parcurs conţinutul discuţiilor după întrebările sau interesele studenţilor. După sesiunea de mentorat, cinci dintre studenţii participanţi au avut parte de o întâlnire individuală, timp de 15 minute, cu specialiştii de la Bosch.

Participanţii au abordat subiecte de actualitate pe piaţa muncii şi din mediul de business, cum ar fi descrierea concretă a unei poziţii într-o companie, ce cunoştinţe dobândite în facultate servesc cel mai mult la începutul carierei, dar şi strategii de dezvoltare profesională a angajaţilor într-o organizaţie. “Angajaţii diviziei de Shared Services din cadrul Bosch au împărtăşit tinerilor participanţi experienţe din cariera lor. Aceştia au demontat, în cadrul unui eveniment educativ inedit, mitul studentului cu experienţă şi i-au familiarizat pe tineri cu o mică parte din ceea ce presupune munca într-un departament financiar”, a continuat Românu.

Ce spun studenţii despre Speed Mentoring

„Evenimentul <<Speed Mentoring>> mi-a oferit oportunitatea de a sta de vorbă cu specialiştii companiei Bosch, de la care am aflat multe informaţii foarte utile” a declarat Andra Maftei, studentă la Facultatea de Sociologie şi Psihologie din Timişoara. Tânăra, care lucrează în prezent ca educatoare la o grădiniţă din judeţul Timiş, doreşte să îşi găsească un loc de muncă într-un alt domeniu. “Mi se pare extraordinar că Bosch oferă o şansă studenţilor. Ştim foarte bine că adesea studenţii întâmpină probleme la angajare, principala provocare fiind experienţa în muncă. Bosch nu are această cerinţă şi este un lucru foarte bun, deoarece studenţii sau proaspeţii absolvenţi sunt astfel încurajaţi“, a continuat Andra.

Bosch susţine conceptul educaţional inovativ iniţiat de către Minds Hub

Bosch investește continuu în programe educaţionale pe termen mediu și lung, care au scopul de a angaja, motiva și inspira tineri valoroși aflaţi la începutul carierei lor. Bosch susţine iniţiativa organizaţiei Minds Hub şi doreşte să continue participarea la acţiuni de “Speed Mentoring” şi cu specialişti din domeniul tehnic.

Minds Hub este o comunitate ce susține dezvoltarea studentului prin auto-descoperire, pornind de la propriile nevoi până la atingerea potențialului său maxim, dezvoltându-se personal, profesional și antreprenorial. Activitatea Minds Hub se desfășoară prin colaborarea dintre studenți, profesori și parteneri din mediul de business utilizând conceptul de educație colaborativă. Acest lucru se materializează într-un spațiu creativ, deschis pentru studenți, organizații, profesori și profesioniști, care muncesc împreună pentru o educație de calitate.

Bosch pune accent pe dezvoltarea profesională a propriilor angajaţi

Bosch acordă o atenţie deosebită dezvoltării profesionale a angajaţilor săi. Doar în anul 2015, Bosch a oferit angajaţilor săi din Romania peste 2.500 de zile de instruire în ţară. Aproximativ 550 de angajaţi au avut ocazia să-şi extindă competenţele în locaţii Bosch din întreaga lume. În plus, 250 de studenţi şi-au început carierele în programe specifice dezvoltate în locaţiile Bosch din tara. În Timişoara, divizia de Shared Services din cadrul Bosch Service Solutions a oferit în anul 2016 un program de practică la care au participat 12 studenţi. În programul Working student din Bosch Timişoara sunt înscriși în prezent unsprezece tineri, pentru o perioadă de şase luni, timp în care au șansa să înțeleagă ce înseamnă activitatea de business într-o companie multinațională, ce oferă soluţii de Business Process Outsourcing.

De oportunități de dezvoltare a carierei au parte și angajații cu experiență sau potențial, care au fost promovați ca manageri, în proporție de 94 la sută promovarea fiind făcută din interior. În anul 2016, angajaţii Bosch din imişoara au beneficiat de peste 180 de traininguri interne sau susținute de furnziori externi.

Oportunităţi de carieră în Bosch Timişoara

Bosch este prezent în Timișoara din 2007 printr-un centru ce oferă servicii partajate (Shared Services) şi servicii de asistență în afaceri. În decembrie 2015, Bosch Service Solutions, furnizor de top de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO), a deschis un nou centru de servicii de afaceri în domeniul financiar și contabil în Timișoara, pentru a-şi susține planurile de creștere și dezvoltare continuă. Printre poziţiile căutate se numără agenţi de call center, suport în achiziţii, economişti, manageri de proiecte IT şi suport IT, analişti SAP, suport tehnic.

Mai multe informaţii despre poziţiile vacante pot fi citite pe site-ul companiei

www.bosch-career.ro.

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Palaghian, Telefon: (021) 4057529

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie