Suche

Comunicat de presă #Teme HR şi CSR
Distribuie comunicatul de presă

Soluțiile conectate, motor al creșterii numărului de locuri de muncă

Bosch intenționează să angajeze 14.000 de absolvenți de studii superioare. Oportunități de carieră pentru absolvenți și persoane cu experiență profesională

  • Internetul lucrurilor modifică cerințele privind personalul în multe domenii de activitate
  • „Let’s be remarkable” − un nou aspect al imaginii companiei în calitate de angajator
  • Bosch în România: oportunităţi de carieră
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Stuttgart, Germania – Pentru a-și menține trendul ascendent, Bosch intenționează să recruteze aproximativ 14.000 de absolvenți de studii superioare la nivel global în cursul acestui an. În viitor, tot mai mulți specialiști software își vor găsi un loc de muncă în cadrul furnizorului global de tehnologie și servicii. „Conectivitatea prin intermediul internetului lucrurilor modifică activitatea Bosch - prin urmare și cerințele noastre privind personalul - mai mult decât oricând înainte”, declară Christoph Kübel, membru al Consiliului de Administrație și director pentru relații industriale al Robert Bosch GmbH. „Bosch este în acest moment un angajator popular pentru specialiști din domeniul software și cel IT”, adaugă el. Aproape fiecare al doilea post vacant din cadrul Bosch este legat de IT sau software. În special, nevoia de ingineri software pentru sisteme IT (ex. aplicații web) și pentru sisteme integrate (ex. sisteme de senzori) este în creștere. Un număr mare de angajați Bosch dezvoltă soluții pentru o lume conectată. „Competența software reprezintă cheia de acces la o lume conectată”, spune Kübel, anunțând necesarul de personal în pregătirea expoziției CeBIT din domeniul IT.

Transformarea digitală: studiu interdisciplinar în vogă

Obiectivul strategic al Bosch este de a crea soluţii pentru mobilitate conectată, industrie conectată, sisteme energetice conectate, precum şi clădiri conectate. În ultimii ani, Bosch şi-a dezvoltat competența software. Drept rezultat, noi profiluri profesionale sunt create și calificările profesionale intersectoriale sunt din ce în ce mai importante. În prezent, compania are peste 15.000 ingineri software și numărul acestora va continua să crească. „Compania Bosch din zilele noastre este și una software”, spune Kübel. „Absolvenții de studii superioare cu o diplomă în inginerie electrică, inginerie mecanică și inginerie industrială și cei care dețin și expertiză software au șanse excelente de a-și începe cariera alături de noi.” El adaugă faptul că persoanele cu un profil combinat - și anume experți în tehnologia informațiilor de afaceri și inginerii software cu competență în sectorul tehnologic auto sau industrial - sunt de asemenea foarte căutate. Acest lucru se datorează faptului că soluțiile pentru domenii precum industria conectată necesită o sinteză a diferitelor tipuri de expertiză pentru rezolvarea creativă a problemelor. Totuși, Bosch are nevoie în continuare de specialiști, cu sau fără o diplomă, în domeniile sale tradiționale de activitate.

Competența software: modelază lumea conectată

În cadrul Bosch, angajați precum Dr. Lutz Bürkle, 45 de ani, joacă un rol semnificativ în modelarea lumii conectate. Alături de colegii săi, el se ocupă de sisteme de asistență la condus, sisteme care previn coliziunile cu pietonii. „Prin intermediul muncii mele pot contribui la o siguranță rutieră crescută. Cunoștințele mele în materie de software mă ajută să dezvolt algoritmii necesari”, declară Bürkle, manager de proiect în campusul de cercetare Bosch din Renningen.

Bosch: munca în cadrul unei companii software

Specialiștii din companiile de servicii de internet și software consideră drept atractive domeniile de activitate oferite de Bosch, deoarece Bosch este singura companie la nivel global activă la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor. Grupul Bosch oferă tehnologii cheie, precum senzori și software pentru conectivitate, și dezvoltă în același timp servicii noi care au la bază aceste inovații tehnologice. „În final, fiecare produs electronic Bosch trebuie să fie compatibil cu web-ul”, spune Lan Guo, 35 de ani, ajungând la miezul problemei. Anul trecut, Lab Guo și-a terminat detașarea ca șef de secție în managementul calității în Reutlingen pentru a se întoarce în China, unde lucrează în locația din Suzhou. În plus față de oportunitatea oferită angajaţilor de a ocupa altă funcţie sau de a-şi desfăşura activitatea în alt domeniu, compania sprijină diferite parcursuri profesionale. Angajații pot progresa în carieră având posibilitatea de a promova în cadrul unor şi între cariere de specialist, cariere legate de proiecte și de conducere.

Configurarea locului de muncă: munca de la distanță și social media

De curând, Bosch a început procesul de extindere a celor 240.000 de stații de lucru informatice cu software modern de birou. Obiectivul îl reprezintă facilitarea muncii de la distanță prin utilizarea de aplicații de social media familiare pe care angajații le folosesc în viața lor personală. O cultură de lucru flexibilă și adaptată nevoilor familiilor joacă, de asemenea, un rol principal în mediul de lucru din cadrul Bosch. Compania sprijină peste 100 de modele de programe de muncă și recunoaște în mod egal angajamentele private și profesionale. „Nu-mi petrec timpul liber la muncă”, spune Sule Dogan, șef de secție în sectorul corporativ Sisteme și Servicii Informatice. Inginera în informatică, în vârstă de 36 de ani și mama unei fetiţe lucrează în locația companiei din Stuttgart-Feuerbach. „În funcție de proiect, pot exista multe de făcut, dar chiar și în astfel de cazuri încerc să mă asigur că respect finalul zilei de lucru. Este extraordinar de importantă asigurarea unui echilibru între muncă și viața personală”, spune ea.

„Let’s be remarkable”: o nouă imagine a Bosch în calitate de angajator

În decursul acestui an, Bosch va prezenta o nouă imagine a sa ca angajator. Potrivit principiului călăuzitor „Let’s be remarkable”, motive publicitare cu un design nou vor apărea în presa tipărită și cea online, materiale publicitare și standuri prezente la târguri. Noua imagine are ca scop folosirea de cuvinte și elemente vizuale pentru punerea accentului pe sarcinile semnificative din cadrul Bosch. „Oricine dorește o calitate îmbunătățită a vieții își va găsi locul de muncă potrivit în cadrul Bosch”, declară Daniela Huber, responsabilă pentru marketing de HR la nivel internațional. „Ceea ce-i unește pe toți angajații Bosch este dorința de a-și pune amprenta asupra lumii prin produse care stârnesc entuziasmul. Acesta este mesajul noii noastre imagini.” În calitate de angajator independent financiar, compania este recunoscută pentru valorile sale și accentul pe termen lung. „Sarcinile noastre semnificative vor reprezenta astfel cea mai bună strategie de marketing HR și în viitor”, adaugă Huber.

Bosch în România: oportunităţi de carieră

În România, Grupul Bosch recrutează persoane cu grad diferit de expertiză, în domeniul comercial, tehnic și producţie. Anul acesta, Bosch caută pentru unităţile sale de producţie ingineri mecanici, ingineri de testare și de calitate, ingineri de automatizări şi mecatronică, planificatori de producție, cu specializare în electronică, electrotehnică, automatizări şi calculatoare, gestionari, logisticieni, economisti, dar şi operatori pentru producţie, fără calificare, dar cu dorinţa de a învăţa. Pentru centrul de cercetare şi dezvoltare din Cluj, Bosch caută ingineri şi programatori pentru domeniile asistenţă la condus (specializaţi în procesare de imagini sau C++ SW Development), automotive (specializaţi în Embedded platforms), industrie conectată (specializaţi în Data Mining şi programatori hardware şi mecanică), analiză şi testare (specializaţi în inginerie chimică şi fizică), pilot de parcare (specializaţi în inginerie aplicată). Noua divizie de Shared Services (BPO) din Timișoara, angajează agenți de call center, suport în achiziţii, economiști, manageri de proiecte IT și suport IT, analiști SAP, suport tehnic. În plus, Grupul Bosch în România, desfăşoară programul Junior Managers (JMP). În anul 2016, peste zece trainee, proaspăt absolvenți cu specializare tehnică, socio-umană sau economică, vor beneficia de acest program şi se pregătesc pentru a deveni manageri. Ei sunt expuși la toate ariile specifice unui business de producție, atât în țară cât și în alte locații Bosch din lume. Diversitatea culturală, diversitatea proiectelor şi interacțiunea permanentă sunt premisele unui parcurs ascendent către o carieră de lider în Bosch. De asemenea, compania coordonează, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj lucrări de doctorat pe teme cu impact semnificativ în dezvoltarea de soluții pentru o lume conectată.

Internet:

Bosch ca şi angajator: http://bit.ly/bosch_vacancies_worldwide http://www.bosch-career.ro

Diversitatea la Bosch: http://bit.ly/1SsbSrC

Orientări pentru o cultură a muncii flexibilă la Bosch: http://bit.ly/ZRVR5Z

Echilibrul muncă-viaţă private la Bosch: http://bit.ly/bosch_work_life_balance_en

Video:

Soluțiile de senzori Bosch activează dispozitivele portabile: http://bit.ly/1QIL6LE

Data mining la Bosch: http://bit.ly/1LIyP2f

Maşina conectată devine asistent personal: http://bit.ly/1SYrWld

Management activ al locurilor de parcare: http://bit.ly/1oL5T5a

Portal de produse conectate: http://bit.ly/24s2DvD

Industria 4.0: http://bit.ly/21kofrv

Condiţii de lucru şi amenajarea interioară a birourilor: http://bit.ly/1TBKyGg

Campusul de cercetare de la Renningen : http://bit.ly/1p9XJmN

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Palaghian

Telefon: (021) 4057529

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie