Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Bosch Tech Day 2025: Bosch investește masiv în inteligența artificială (IA) ca motor de creștere

Este preconizată o creștere pe termen lung a vânzărilor în domeniul soluțiilor pe bază de IA pentru conducere asistată și automatizată

  • Bosch va investi peste 2,5 miliarde de euro în inteligența artificială până la finalul anului 2027
  • Bosch își propune să atingă o cifră a vânzărilor de peste 10 miliarde de euro până în 2035, cu soluții pe bază de IA pentru conducere asistată și automatizată
  • Stefan Hartung: „Descoperirile din domeniul IA fac posibilă stimularea mai rapidă a inovației și transpunerea acesteia în afaceri.”
  • Prin utilizarea agentic AI* în tehnologia industrială, Bosch revoluționează producția
  • Bosch este lider în Europa în materie de brevete și solicitări de brevete în domeniul inteligenței artificiale
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei

X

Stuttgart, Germania: Bosch continuă să dețină poziția de lider în aplicarea și dezvoltarea inteligenței artificiale (IA): până la finalul anului 2027, compania de tehnologie va investi peste 2,5 miliarde de euro în acest domeniu. IA constituie un impuls pentru inovație și un motor de creștere pentru produsele și serviciile Bosch. Aceasta face conducerea automatizată mai sigură, verifică în mod fiabil calitatea în producție și facilitează viața de zi cu zi a consumatorilor la locul de muncă, în timpul liber și acasă. „Descoperirile din domeniul IA permit accesarea unor capitole complet noi în tehnologie, accelerarea dezvoltării inovațiilor și transpunerea acestora în afaceri”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch. Bosch a fost printre primii utilizatori ai IA, combinând-o cu cunoștințe aprofundate din domeniul industriei și obținând astfel un avantaj competitiv clar. În plus, în ultimii cinci ani, compania a depus peste 1.500 de cereri de brevete pentru invenții în domeniul inteligenței artificiale, fiind astfel unul dintre principalii solicitanți din Europa.

Bosch intenționează să utilizeze avantajele inteligenței artificiale în domeniul conducerii asistate și automatizate. Chiar dacă dinamica acestui domeniu nu a atins încă apogeul, Bosch nu are nicio îndoială cu privire la succesul pe piață pe termen lung al conducerii automatizate. Compania oferă soluțiile adecvate pentru acest lucru și este încrezătoare: Bosch preconizează că vânzările sale în materie de software, tehnologie cu privire la senzori, computere de înaltă performanță și componente de rețea se vor dubla până la mijlocul anilor 2030, ajungând la peste 10 miliarde de euro. Bosch utilizează IA pentru conducerea automatizată, de exemplu pentru vizualizarea mediului din jurul autovehiculului și pentru planificarea traseului. Datorită IA, vehiculul gândește în perspectivă, anticipează comportamentul celorlalți participanți la trafic și calculează pașii următori pentru a ajunge la destinație în siguranță. Pe lângă faptul că oferă mai multă siguranță la bordul vehiculelor, IA ajută și la scurtarea semnificativă a timpilor de dezvoltare pentru produsele noi. De exemplu, Bosch dispune de o bază de date unică asigurată de senzorii care echipează vehiculele pentru a alimenta o soluție de IA generativă și astfel poate antrena sistemele mult mai rapid și mai eficient. Acest lucru are potențialul de a deschide calea pentru asistenți la conducere și funcții de conducere automatizată și mai fiabile în viitor.

Atunci când inteligența artificială dialoghează cu inteligența artificială

În domeniul producției, Bosch se concentrează deja pe următorul nivel al inteligenței artificiale: agentic AI, care este capabilă să ia propriile decizii și să efectueze propriile acțiuni. „Agentic AI poate oferi IA un impuls similar cu cel pe care smartphone-ul l-a dat internetului”, a declarat Tanja Rueckert, membră a consiliului de administrație Bosch. Tehnologia revoluționară permite rularea în paralel a diverselor procese. Mai mulți agenți IA pot forma o echipă, un sistem multi-agent supravegheat de oameni sau de un agent coordonator. Bosch utilizează deja intern această posibilitate: sistemele multi-agent monitorizează dispozitivele din producție, prevăd cerințele de întreținere și optimizează programarea personalului. „Am atins deja nivelul următor. Ca urmare, au fost reduși timpii de nefuncționare neplanificați și a crescut productivitatea în ansamblu”, spune Rueckert.

Pe lângă propriile fabrici Bosch, vor beneficia și alte companii de expertiza Bosch în domeniul agentic AI: Bosch dezvoltă o platformă care va fi pusă la dispoziția altor companii începând cu toamna anului 2025, permițându-le să își creeze propriile sisteme multi-agent cu puține sau chiar fără cunoștințe de programare. Obiectivul este de a asigura o producție mai eficientă, de a reduce costurile și de a putea reacționa mai flexibil la cerințele pieței. În acest fel, utilizarea cuprinzătoare și orchestrată poate asigura economisirea câtorva milioane de euro.

Bosch folosește inteligența artificială pentru a asigura „Tehnică pentru o viață”

IA constituie un impuls pentru inovație în cadrul Bosch nu doar în domeniile producției industriale și mobilității automatizate, ci și la nivelul întregii companii. De exemplu, pătuțul inteligent Bosch Revol poate fi utilizat pentru a monitoriza semnele vitale ale unui copil, cum ar fi ritmul cardiac și respirator. Pentru bicicletele electrice, IA ajută la eliminarea anxietății legate de autonomia de funcționare cu ajutorul funcției Range Control, iar în bucătărie preia rolul de bucătar șef: cuptorul Bosch Seria 8 poate recunoaște aproximativ 80 de preparate și poate seta automat metoda și temperatura optime de gătire. IA ajută și în cazul proiectelor de bricolaj: un scaner de perete poate privi în interiorul pereților și poate detecta cabluri electrice, grinzi metalice și spații goale.

Academia proprie pregătește forța de muncă Bosch pentru domeniul inteligenței artificiale

Bosch își atrage deja angajații: compania promovează intern dezvoltarea competențelor în materie de IA prin intermediul Academiei sale de IA, care a instruit peste 65.000 de angajați începând din 2019. Aproape 5.000 de specialiști în domeniul IA lucrează la soluții inteligente privind inteligența artificială. Competențele în materie de IA sunt esențiale pentru viitorul universului muncii și în afara Bosch. „Un lucru devine din ce în ce mai clar: o societate fără capacități în domeniul IA va rămâne în urmă în competiția globală”, a declarat Hartung. Majoritatea oamenilor recunosc deja, în mod evident, implicațiile IA: conform Bosch Tech Compass, patru din cinci respondenți la nivel mondial intenționează să urmeze un curs de instruire în domeniul IA, iar aproximativ două treimi sunt în favoarea IA ca materie școlară. În Germania, 72 de procente consideră că IA va fi tehnologia dominantă a următorului deceniu în țara lor. Compania Bosch este deja bine echipată pentru era incipientă a IA.

*Agentic AI se referă la sisteme de IA capabile să funcționeze autonom, să ia decizii și să acționeze fără intervenție umană directă.

Grupul Bosch este prezent de peste 30 de ani în România și are aproximativ 10.320 de angajați în șapte entități. În 2024, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 529.5 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie la Timișoara. Pe lângă sediul său central, Bosch are în București un birou de vânzări pentru sectoarele sale de activitate Mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie, și o filială a BSH Home Appliances Group. În plus, există o divizie Bosch Rexroth în Blaj care se concentrează pe vânzarea tehnologiei de acționare și control.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 418.000 de angajați în întreaga lume (la 31 decembrie 2024). Compania a generat vânzări de 90,3 miliarde de euro în anul 2024. Operațiunile sale sunt împărțite în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Prin activitățile sale, compania își propune să folosească tehnologia pentru a contribui la modelarea tendințelor universale, cum ar fi automatizarea, electrificarea, digitalizarea, conectivitatea și orientarea către sustenabilitate. În acest context, amprenta extinsă a Grupului Bosch în diferitele industrii și regiuni îi consolidează capacitatea de inovație și robustețea. Bosch își folosește expertiza dovedită în tehnologia senzorilor, software și servicii pentru a oferi clienților soluții pentru mai multe domenii dintr-o singură sursă. De asemenea, își aplică expertiza în materie de conectivitate și inteligență artificială pentru a dezvolta și fabrica produse ușor de utilizat și sustenabile. Prin „Tehnică pentru o viață”, Bosch dorește să ajute la îmbunătățirea calității vieții și la conservarea resurselor naturale. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 490 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Baza pentru creșterea viitoare a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 de locații de pe tot globul, Bosch are aproximativ 87.000 de angajați în cercetare și dezvoltare.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com.

Descarcă comunicatul de presă