Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

  • Bosch urcă pe poziția cinci în topul celor mai doriți angajatori din România, conform unui studiu realizat de Catalyst Solutions.
  • La nivel national, Bosch este al doilea cel mai dorit angajator din industria automotive, șase ani la rând.
  • Compania rămâne prima opțiune pentru ingineri și pentru candidații cu profil business din Cluj și urcă pe poziția a doua în județ în preferințele specialiștilor IT.
  • Bosch este a doua opțiune pentru candidații cu profil business și experiență în inginerie din județele Sibiu, Alba și Mureș.
  • În Timișoara, Bosch urcă pe locul doi pentru candidații cu profil business.
  • Siguranța locului de muncă, modul de lucru flexibil, programele de dezvoltare variate și o cultură organizațională care pune accent pe bunăstarea și diversitatea angajaților sunt cele mai importante motive pentru care candidații doresc să lucreze la Bosch.
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei

X

București, Blaj, Cluj, Sibiu și Timișoara – Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și în 2024, între cei mai doriți angajatori din România. La nivel național, Bosch ocupă poziția cinci din 100 în topul celor mai doriți angajatori realizat de Catalyst Solutions în 2024, și rămâne, pentru al șaselea an consecutiv, al doilea cel mai dorit angajator din industria automotive. La nivel local, Bosch rămâne cel mai dorit angajator în rândul inginerilor și profesioniștilor în domeniul business din Cluj și se află pe locul secund în județ în preferințele specialiștilor IT. De asemenea, Bosch este pe poziția a doua în topul celor mai doriți angajatori pentru ingineri și candidații cu profil de business din județele Alba, Mureș și Sibiu, iar în Timișoara, compania se regăsește pe poziția a doua în preferințele candidaților cu profil business.

Aceste rezultate subliniază aprecierea candidaților față de stabilitatea și buna reputație a companiei pe piața din România, siguranța locurilor de muncă, programele de dezvoltare profesională și personală accesibile tuturor angajaților, un mod de lucru flexibil și ușor adaptabil și, nu în ultimul rând, preocuparea companiei pentru starea de bine a angajaților.

„Anul acesta, Bosch sărbătorește 30 de ani de angajament față de România, față de comunitățile în care activăm și de tinerele generații, față de partenerii noștri de afaceri și de colegii noștri. Sunt trei decenii de parteneriat strategic pentru societatea românească, în care Bosch a contribuit semnificativ la dezvoltarea economiei românești prin crearea de locuri de muncă și prin transferul de tehnologie și know-how, devenind un furnizor de componente pentru industria auto globală și derulând proiecte de cercetare și dezvoltare cu impact vizibil asupra societății. Însă, dincolo de activitatea comercială sau industrială, Bosch în România înseamnă astăzi un angajator de top, partener de încredere al sistemului de educație și al comunităților locale, ce investește constant în viitor, contribuind la formarea specialiștilor de care piața muncii are nevoie”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentant al Grupului Bosch în România.

„Este o onoare pentru noi să fim recunoscuți ca al 5-lea cel mai dorit angajator din România. Acest lucru reprezintă o dovadă a angajamentului nostru de a investi constant în dezvoltarea și bunăstarea angajaților noștri. Sunt mândră de întreaga echipă a Bosch în România, care contribuie zilnic, atât la succesul companiei noastre pe piață, cât și la imaginea pozitivă a acesteia, fiecare angajat fiind un ambasador valoros al companiei. Apreciez faptul că această percepție pozitivă externă se corelează frumos cu rezultatele sondajelor noastre interne, care arată că 49 de procente din angajații noștri lucrează la Bosch timp de peste cinci ani, reflectând un nivel ridicat de satisfacție și de apreciere a culturii Bosch”, a declarat Cristina Corello, director resurse umane în cadrul Grupului Bosch în România.

Învățare continuă, diversitate, flexibilitate și programe de wellbeing: pilonii culturii noastre organizaționale.

În contextul dinamic al mediului de business de astăzi, învățarea și dezvoltarea continuă sunt esențiale pentru a rămâne competitiv și a avea succes pe termen lung. Bosch susține crearea unei culturi puternice a învățării, care este integrată în toate aspectele muncii de zi cu zi. Compania promovează învățarea pe tot parcursul vieții și oferă tuturor angajaților resursele și oportunitățile necesare pentru a se dezvolta atât pe plan profesional cât și personal. Diversitatea, echitatea și incluziunea reprezintă elemente cheie ale culturii organizaționale Bosch. Compania apreciază și promovează diversitatea de opinii, experiențe și perspective, deoarece acestea contribuie laadaptabilitatea organizației în perioade caracterizate de mari schimbări și asigură astfel succesul business-ului pe termen lung.

În cei 30 de ani de prezență în România, compania a valorificat talentele, abilitățile și personalitățile variate ale peste 10,500 de angajați de 43 naționalități, cu vârsta cuprinsă între 18 și 69 ani și cu peste 50 de procente femei în organizație. De asemenea, Bosch susține anual o serie de activități atât la nivel global cât și la nivel local pentru a promova conștientizarea diversității culturale, sociale, precum și a neurodiversității, contribuind la eliminarea stereotipurilor și prejudecăților față de colegii cu nevoi speciale și asigurând un mediu sigur pentru toți angajații, sărbătorind unicitatea fiecărui individ.

Bosch a implementat inițiativa „Smart Work” încă din 2021, pentru a asigura un mod de lucru flexibil. Prin acest program, compania a introdus un model de colaborare hibrid, care își propune să găsească echilibrul optim între lucrul de la distanță și prezența în locații, oferind astfel angajaților un nivel ridicat de confort și autonomie, încurajând stil de leadership autentic și incluziv. Echipele pot decide împreună cu managerii lor care este varianta cea mai bună pentru ei, ținând cont în permanență atât de nevoile business-ului cât și de preferințele angajaților.

De asemenea, prin programul de management al sănătății „befit”, dezvoltat împreună cu specialiști în domeniu, Bosch oferă ateliere de wellbeing, servicii de consultanță psihologică, sprijin pentru activități bazate pe interesele personale ale angajaților, oferă meniuri sănătoase în cantine, acordă sprijin pentru activități sportive și servicii medicale. Astfel Bosch susține un stil de viață sănătos, contribuie la sănătatea fizică și mentală a angajaților și se preocupă de bunăstarea lor.

Despre studiul Cei mai doriți angajatori 2024

Studiul Cei mai doriți angajatori a fost realizat la nivel național de către Catalyst Solutions, obținând răspunsuri neasistate din 10.981 interviuri. Această clasificare este derivată din răspunsurile la întrebarea: „Care sunt primii 5 angajatori pentru care ai dori să lucrezi? ” Datele au fost colectate între decembrie 2023 și aprilie 2024, cuprinzând atât juniori, cât și profesioniști, în domenii precum științe umane, economie, inginerie și IT&C.

Grupul Bosch este prezent de 30 de ani în România și are aproximativ 10.520 de angajați în șase entități. În 2023, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 516,2 milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare din Cluj, București și Sibiu și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie, la Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 429.000 de angajați în întreaga lume (la 31 decembrie 2023). Compania a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro în anul 2023. Operațiunile sale sunt împărțite în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Prin activitățile sale, compania își propune să folosească tehnologia pentru a contribui la modelarea tendințelor universale, cum ar fi automatizarea, electrificarea, digitalizarea, conectivitatea și orientarea către sustenabilitate. În acest context, amprenta extinsă a Grupului Bosch în diferitele industrii și regiuni îi consolidează capacitatea de inovație și robustețea. Bosch își folosește expertiza dovedită în tehnologia senzorilor, software și servicii pentru a oferi clienților soluții pentru mai multe domenii dintr-o singură sursă. De asemenea, își aplică expertiza în materie de conectivitate și inteligență artificială pentru a dezvolta și fabrica produse ușor de utilizat și sustenabile. Prin „Tehnică pentru o viață”, Bosch dorește să ajute la îmbunătățirea calității vieții și la conservarea resurselor naturale. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 470 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Baza pentru creșterea viitoare a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 de locații de pe tot globul, Bosch are aproximativ 90.000 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproape 48.000 sunt ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com.

Descarcă comunicatul de presă