Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Bosch Connected World 2022 Campanie de digitalizare: Bosch continuă să investească miliarde în digitalizare

Bosch încheie un parteneriat cu IBM în domeniul informaticii cuantice

  • Dr. Stefan Hartung: „Pentru Bosch, digitalizarea prezintă oportunități majore în toate domeniile de afaceri.”
  • Până în 2025: 10 miliarde de euro pentru digitalizare și conectivitate.
  • Compania pune accent, de asemenea, pe educație și instruire.
  • Electromobilitate: simularea materialelor pe baze cuantice se concentrează, de asemenea, pe sistemele de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
  • Sustenabilitate: startup-ul Bosch Decarbonize Industries oferă soluții companiilor care doresc să adopte decarbonizarea.
  • Bosch ca angajator în domeniul software: în companie lucrează 40.000 de experți IT.
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei

X

Berlin, Germania: Bosch rămâne în ofensivă în transformarea sa digitală: până în 2025, furnizorul de tehnologie și servicii va investi 10 miliarde de euro în digitalizare și conectivitate. Două treimi din această investiție va fi direcționată către dezvoltarea și extinderea noilor tehnologii promițătoare, cu accent pe sustenabilitate, mobilitate și Industrie 4.0. „Pentru Bosch, digitalizarea prezintă oportunități majore în toate domeniile de afaceri”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, la conferința de anul acesta a industriei Bosch Connected World (BCW) AIoT de la Berlin. „Pe lângă noi tehnologii promițătoare, vom investi în formarea și dezvoltarea profesională a angajaților noștri, deoarece aceștia sunt cheia tehnologiei care asigură „tehnică pentru o viață”, atât în prezent, cât și în viitor”, a spus Hartung. Pentru tehnologia viitorului mai îndepărtat, Hartung a anunțat, de asemenea, că Bosch a încheiat un parteneriat cu IBM, o companie de tehnologie cu sediul în SUA, în domeniul informaticii cuantice. Bosch intenționează să utilizeze în următorii zece ani simularea materialelor prin calcul cuantic, pentru a găsi înlocuitori pentru metalele prețioase și pământurile rare din cadrul sistemelor de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, în motorul electric și celulele de carburant.

Pentru Bosch, digitalizarea prezintă oportunități majore în toate domeniile de afaceri.

a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, la conferința de anul acesta a industriei Bosch Connected World (BCW) AIoT de la Berlin

Căutarea de soluții sustenabile se accelerează

Bosch aduce în această colaborare experiența sa de mulți ani în domeniul simulării materialelor care sunt deosebit de importante pentru utilizările industriale. În schimb, furnizorul de tehnologie și servicii va obține acces la flota IBM de peste douăzeci de computere cuantice avansate, disponibile prin cloud-ul IBM. Cu ajutorul generațiilor viitoare de computere cuantice, Bosch își propune să calculeze proprietățile materialelor noi în moduri care nu ar putea fi posibile pentru computerele convenționale din punct de vedere al timpului sau al complexității. Pe măsură ce se va îmbunătăți performanța computerelor cuantice în viitorul mai îndepărtat, ar putea fi posibil să se tragă concluzii cu privire la proprietățile specifice ale materialelor noi într-o fracțiune din timpul necesar computerelor convenționale. Munca privind algoritmii cuantici pentru explorarea situațiilor de interes vor implica cercetări efectuate de experții Bosch, precum și de cei din cadrul IBM. „Împărtășim cu IBM experiența noastră în simularea materialelor pentru domenii de utilizări foarte specifice și, în schimb, obținem o perspectivă mai aprofundată asupra puterii și aplicabilității informaticii cuantice, inclusiv asupra hardware-ului. Împreună, ducem simularea cuantică la următorul nivel și câștigăm un avantaj competitiv la nivel internațional”, a declarat Hartung. Pe lângă materialele noi pentru celulele de combustibil, Bosch este interesată și de noi magneți pentru motoarele electrice, care sunt mai ușori, mai compacți, mai eficienți și mai ușor accesibili. Astfel de materiale noi promit să fie mai ecologice decât pământurile rare.

Tehnologii cuantice esențiale pentru suveranitatea tehnologică

În materie de software pentru calculatoare cuantice, știința și industria din Germania ocupă o poziție puternică în competiția globală cu SUA și China. Institutele de cercetare de piață văd un mare potențial în această tehnologie. Boston Consulting Group estimează că piața pentru informatica cuantică, inclusiv noile produse și servicii, va valora până la 850 miliarde de dolari în următorii 15-30 ani. Prognozele pentru domeniul tehnologiei senzorilor cuantici sunt, de asemenea, promițătoare: McKinsey preconizează că această piață va crește până la 7 miliarde de dolari în anii următori. „Tehnologia cuantică este vitală pentru suveranitatea tehnologică a Europei. Este important să nu lăsăm în seama altor regiuni să se dezvolte singure, ci să deschidem zone industriale de aplicare și să dezvoltăm fără întârziere modele de afaceri”, a spus Hartung.

Bosch are în prezent aproximativ 30 de experți care lucrează în domeniul tehnologiei senzorilor cuantici și al informaticii cuantice. De la începutul acestui an, un startup Bosch lucrează pentru a accelera comercializarea senzorilor cuantici. Bosch desfășoară cercetări în acest domeniu de ani de zile și joacă un rol de lider la nivel internațional. Senzorii cuantici, asemănător computerelor cuantice, au un potențial imens. Aceștia ating o precizie fără precedent în comparație cu senzorii MEMS (pe bază de sistem microelectromecanic) convenționali. În viitorul previzibil, va fi posibilă utilizarea acestora pentru a obține o precizie de măsurare de 1.000 de ori mai mare. În medicină, de exemplu, senzorii cuantici vor putea ajuta la diagnosticarea mai precisă și mai ușoară a afecțiunilor neurologice precum Alzheimer. De asemenea, aceștia vor putea simți impulsurile nervoase și, în acest fel, vor acționa protezele medicale și vor permite controlul pur și simplu prin gândire în realitățile virtuale. „Prin activitățile noastre în domeniul senzorilor cuantici și prin parteneriatul cu IBM în efortul nostru de cercetare, creăm o tehnologie care oferă ,Tehnică pentru o viață’ în cel mai bun sens al său”, a spus Hartung.

Sustenabilitatea este la doar un clic distanță

Parteneriatul cu IBM subliniază importanța pe care o au alianțele pentru transformarea digitală Bosch: acestea reprezintă o modalitate de a pune în comun forțele necesare pentru dezvoltarea rapidă și cu succes a zonelor promițătoare. Pentru a valorifica oportunitățile digitalizării și pentru a juca un rol activ în modelarea lumii conectate, Bosch recrutează, de asemenea, în mod sistematic angajați cu experiență aprofundată în IT și software. În prezent, compania are aproximativ 40.000 de experți de software, care lucrează în multe domenii de importanță viitoare. Angajații noului startup Bosch Decarbonize Industries, de exemplu, dezvoltă o soluție software care ajută întreprinderile industriale să atingă neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon. Soluția va fi o platformă, dezvoltată în comun de Bosch și furnizorul de energie EWE AG, care se va baza pe datele actuale de pe piața energiei, legislație și alte surse pentru a arăta companiilor calea optimă către o sustenabilitate mai mare. Dacă sunt modificați parametri precum subvențiile guvernamentale sau prețurile la energie, măsurile propuse sunt ajustate automat. Drept urmare, o foaie de parcurs pentru un viitor mai sustenabil este la doar un clic distanță.

Discuții și sesiuni la fața locului și online

În cadrul Bosch Connected World din acest an de la Berlin, locul unde se reunesc oamenii din IoT și din alte domenii de pionierat, peste 60 de expozanți vor aborda megatendințele digitalizării, inteligenței artificiale și sustenabilității. Bosch Connected World are loc pe 9 și 10 noiembrie, sub forma unui eveniment hibrid: la fața locului, la „Station Berlin” și online. Pe lângă președintele Bosch, dr. Stefan Hartung, vor participa și Oliver Zipse (CEO BMW) și Andrew Ng (CEO Landing AI).

Grupul Bosch este prezent în România de 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania își folosește expertiza în tehnologia de senzori, software și servicii, precum și propriul cloud IoT, pentru a oferi clienților soluții conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovații pentru o viață conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creștere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locații din lume, Bosch are aproape 76.100 de angajați în cercetare și dezvoltare, dintre care aproximativ 38.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

Descarcă comunicatul de presă