Suche

Comunicat de presă #Business/Economic

Bosch investește în formarea liderilor și continuă programul Junior Managers (JMP)

  • JMP – drumul cel mai scurt către o carieră în poziții-cheie de coordonare
  • Bosch pregătește, din 2014, 25 de absolvenți și tineri talentați pentru a deveni lideri
  • Peste 1.300 de candidați interesați de program în ultimii șapte ani
  • Cheia dezvoltării profesionale: combinația dintre competențe profesionale și personalitate

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, investeşte constant în viitori lideri: și în acest an, compania a deschis aplicațiile pentru programul Junior Managers (JMP), dedicat formării și modelării viitorilor lideri din organizație. În 2021, compania derulează ediția cu numărul opt a programului ce pregătește tineri absolvenţi cu rezultate universitare foarte bune și cu potențial excepțional pentru a prelua roluri de lideri în organizație. Bosch are șapte noi poziții deschise, adresate celor interesați atât de domeniul comercial, cât și de cel tehnic, în cadrul unităților sale de producție din Cluj și Blaj. În prezent, JMP numără la nivel național 25 de absolvenți și tineri talentați care se regăsesc în diferite etape ale pregătirii și formării lor profesionale ca viitori lideri, fiind expuși tuturor ariilor specifice activităților de producție, atât în țară cât și în alte locații Bosch din lume. Durata programului variază între 18 și 24 de luni. Anual, prin intermediul JMP, Bosch oferă oportunități de carieră în diferite arii de interes, de la inginerie de producție sau calitate, până la contabilitate de gestiune, logistică, sau resurse umane. „La Bosch, credem cu tărie că liderii sunt direct responsabili de succesul și reputația companiei, iar scopul JMP este să susțină această viziune de formare a tinerilor care să conducă organizația viitorului”, a declarat Ramona Bădescu, group leader HR în cadrul Grupului Bosch în România și coordonator al programului. „JMP este răspunsul nostru, ca organizație, la o lume în continuă schimbare, unde necesitatea dezvoltării abilităților de leadership nu a fost niciodată mai importantă”, a adăugat Bădescu.

JMP: program de învățare accelerată cu expunere internațională

Din 2014, Bosch recrutează anual noi generații de Junior Managers, tineri ambițioși cu o viziune clară asupra obiectivelor de carieră. În ultimii șapte ani, peste 1.300 de tineri și-au manifestat interesul pentru program și au acceptat provocarea de a-și dovedi abilitățile pe parcursul unui proces amplu și intens de selecție. Structurat ca un pachet individual de dezvoltare, JMP este un program de învățare accelerată ce oferă o privire de ansamblu asupra afacerii în toată complexitatea sa, cu o abordare practică. În timpul programului, participanții trec prin diferite fabrici, divizii și departamente ale companiei. În mod responsabil, aceștia participă la sarcini asociate activității și proiectelor zilnice și au acces la propriul buget de instruire. În plus, participanții beneficiază de o expunere complexă la ariile principale din business-ul Bosch, atât în țară cât și în alte locații din lume, trecând printr-o succesiune de stații a câte patru până la șase luni fiecare. Astfel, aceștia au posibilitatea de a combina expunerea la funcțiuni comerciale cu cele tehnice, cărora li se adaugă și o stație externă într-una din locațiile Bosch din afara țării. Viitorii lideri își pot cultiva competențele în domeniile lor de interes, pe segmentele în care care performează cel mai bine și care vor face diferența în evoluția viitoare a organizației. De asemenea, participanții beneficiază de mentorat direct din partea experților Bosch, dar și de o diversitate culturală și a proiectelor, cărora li se adaugă interacțiunea permanentă cu tehnologii de ultimă generație. Programul își propune ca tinerii ce astăzi sunt la început de drum să își poată asuma responsabilitatea de a conduce un departament, după o perioadă de șase până la opt ani de la absolvire.

Cheia dezvoltării profesionale: combinația dintre personalitate și competențele profesionale

Pentru acest program, Bosch caută persoanele care au atât rezultate academice excepționale și un potențial identificat în parcursul procesului de selecție, cât și capacitatea de a lucra în echipă și de a-i motiva pe ceilalți, excelente abilități interpersonale și deschidere pentru de a-și extinde rapid nivelul de cunoștințe și competențele profesionale. Pentru participanții la programul Junior Managers, aceasta reprezintă o oportunitate de dezvoltare profesională. „Cu puține cunoștințe despre industria auto și electronică dar plină de ambiție și auto-motivație, am început programul JMP în fabrica Bosch din Cluj. Cu timpul s-a dovedit a fi cea mai bună decizie pe care am luat-o până acum. Pe parcursul acestor doi ani, în programul JMP, am avut ocazia de a migra de la un departament la altul. Am învățat să mă adaptez constant la sarcinile și provocările zilnice, iar acest fapt a fost mai satisfăcător decât mi-am imaginat vreodată.”, spune Andrada, absolvent al programului Junior Managers în fabrica Bosch din Cluj.

Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entităţi. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vânzări de 71,5 miliarde de euro în 2020. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 129 de locaţii din lume, precum și aproximativ 34.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie