Suche

Situație financiară 2020: un an financiar mai bun decât se preconiza

  • Denner, CEO-ul Bosch: „Bosch a ieșit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus.”
  • În materie de sisteme de propulsie, electromobilitatea devine activitatea viitoare de bază.
  • Stefan Asenkerschbaumer, CFO Bosch: „Cu un prim trimestru bun, Bosch a pășit cu succes în anul 2021.”
  • AIoT: obiectiv de vânzări - 8 milioane de dispozitive cu funcții de conectivitate pentru acasă.
  • Celule de combustie: din 2021 până în 2024, Bosch intenționează să investească un miliard de euro în această tehnologie.
  • Anul financiar 2020: vânzări de 71,5 miliarde de euro, cu un profit de 2,0 miliarde de euro.

Renningen și Stuttgart, Germania: Bosch, furnizorul de tehnologie și servicii, combină internetul lucrurilor (IoT) cu inteligența artificială (IA) și consideră că electromobilitatea îi va permite să dezvolte noi oportunități de afaceri în contextul modificărilor profunde, în materie de tehnologie și ecologie care au loc în prezent. „Bosch a ieșit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la conferința de presă pentru prezentarea raportului anual pentru 2020 al companiei. „Suntem unul dintre câștigători în tranziția către electromobilitate și ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software, prin implicarea inteligenței artificiale”.

În tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidențiază ca activitate de bază a companiei Bosch. Denner a raportat efectuarea unor investiții de anvergură în acest domeniu: încă 700 de milioane de euro doar în acest an. Până în prezent, investițiile sale inițiale în electromobilitate totalizează cinci miliarde de euro. În prezent, veniturile din vânzări realizate de Bosch în materie de componente ale sistemului de propulsie electric înregistrează o creștere de două ori mai rapidă decât a pieței, la aproape 40 de procente. Obiectivul este de a spori de cinci ori cifra vânzărilor anuale, până la un total de aproximativ cinci miliarde de euro până în 2025 și de a atinge această țintă chiar cu un an mai devreme. „Electromobilitatea a încetat demult să fie un pariu pe viitor. Investițiile noastre inițiale încep acum să dea roade”, a declarat CEO-ul Bosch la conferința de presă online. Per ansamblu, Bosch a înregistrat comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de euro până la finalul anului 2020. După cum a explicat Denner, tehnologia Bosch și-a găsit chiar drumul spre planeta Marte, ca parte a misiunii actuale a NASA. Senzorii speciali de rotație și accelerație Bosch sunt responsabili pentru stabilizarea elicopterului Ingenuity Mars, care a transmis imagini spectaculoase de pe Planeta Roșie.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creștere cu 17,0 procente față de anul precedent. „Cu un prim trimestru bun, Bosch a pășit cu succes în anul 2021”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch. Acesta și-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se așteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente față de anul precedent, în timp ce marja din operațiuni se va îmbunătăți ușor, la aproximativ 3 procente - sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare. Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat. „Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâștiga marja țintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani”, a spus Asenkerschbaumer. Anul fiscal 2020, un an încurajator în pofida pandemiei, cu un rezultat operațional (EBIT din operațiuni, ajustat pentru efectele alocării prețului de cumpărare pentru Automotive Steering și BSH Hausgeräte) de 2,0 miliarde de euro oferă companiei Bosch o bază solidă, pe care să investim în continuare în domenii de importanță viitoare. Cu o cifră a vânzărilor de 71,5 miliarde de euro, cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas practic neschimbate, la 5,9 miliarde de euro, iar marja profitului operațional (EBIT) a ajuns la 2,8 la sută. Ajustată pentru cheltuielile de restructurare, care au împovărat suplimentar rezultatul în 2020, cifra a fost de 4,7 procente.

Mega-tendința conectivității: clienții devin parte integrantă a dezvoltării

Bosch își propune să valorifice avantajul competitiv care derivă din experiența sa vastă în materie de combinare a conectivității (internetul lucrurilor, IoT) cu inteligența artificială (IA) pentru a genera afaceri viitoare și a deveni un lider în domeniul AIoT. Bosch preconizează că produsele compatibile cu IA vor genera vânzări în valoare de miliarde de euro în următorii câțiva ani. Se preconizează că vânzările de dispozitive cu funcții de conectivitate pentru acasă se vor dubla: de la patru milioane, anul trecut, la aproximativ opt milioane de unități în 2021. În plus, Bosch dorește să utilizeze IA pentru a evalua datele referitoare la modul în care își folosesc produsele clienții săi și, în acest fel, să ofere actualizări de software care să creeze funcții și servicii noi pentru aceștia. „Conectarea lucrurilor are ca urmare cunoașterea modului în care sunt folosite”, a declarat Denner. „Acest lucru ne permite să ne îmbunătățim continuu produsele, să le actualizăm continuu și să le oferim clienților noștri mai multe avantaje.” În domeniul securității video, de exemplu, analiza video bazată pe rețele neuronale deschide noi posibilități. În acest scop, Bosch integrează detectoare atât în camerele noi, cât și într-un AI box care poate fi conectat la dispozitivele instalate. Prima aplicație este un detector de trafic care va putea inițial să detecteze și să localizeze cu precizie autovehiculele în situații de trafic aglomerat, chiar și în condiții de iluminare slabă. Cu cât sunt colectate mai multe date în aplicația clientului, cu atât mai mult va putea ajuta IA, inclusiv prin detectarea precisă a accidentelor, spune compania.

Mega-tendința electrificării: oportunități noi în mai multe domenii de activitate

Eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice stimulează domeniile electrificării și hidrogenului verde. Denner consideră că electrificarea deschide oportunități noi în mai multe domenii de activitate: „Electrificarea necesită soluții nu numai pentru conducerea electrică a mașinilor, ci și pentru încălzirea electrică a clădirilor”. În materie de electromobilitate, factorii cheie ai schimbării sunt scăderea costului bateriei și standardele de emisii concepute pentru a îndeplini obiectivele acțiunilor climatice. În tehnologia construcțiilor, în special în încălzire și climatizare, utilizarea pompelor de căldură și a surselor regenerabile joacă un rol din ce în ce mai mare.

În materie de sisteme de încălzire, de exemplu, Bosch se dezvoltă mult mai repede decât piața, cu soluții pe bază de electricitate. Vânzările de pompe de căldură au crescut cu peste 20 de procente în 2020; Denner se așteaptă ca cifra acestora să se tripleze până în 2025. Compania anticipează, de asemenea, că renovarea clădirilor rezidențiale solicitată în temeiul Acordului verde european va oferi un puternic stimul pentru creștere. Având în vedere acest lucru, Bosch dorește să își valorifice „puterea de investiții, capacitatea de producție pe scară largă și expertiza în comercializare”. Doar în domeniul pompelor de căldură aer-apă deosebit de eficiente și silențioase ale companiei, vânzările de unități aproape s-au dublat în Germania în 2020.

Mega-tendința hidrogenului: piața celulelor de combustie valorează miliarde

Bosch se concentrează, de asemenea, pe o piață în creștere pentru mega-tendința hidrogenului: compania consideră că piața hidrogenului verde din UE va valora aproape 40 de miliarde de euro până în 2030, cu rate de creștere anuale de 65 de procente. Celulele de combustie convertesc hidrogenul în electricitate, iar Bosch dezvoltă atât soluții de celule de combustie staționare, cât și mobile. În perioada 2021 - 2024, Bosch intenționează să investească un miliard de euro în tehnologia celulelor de combustie. „Bosch este deja H2-ready”, a spus Denner. Planul este să pună în funcțiune în acest an 100 de sisteme cu celule de combustie. Vor furniza energie electrică utilizatorilor, cum ar fi centrele de date, producătorii industriali și zonele rezidențiale. Un sistem cu celule de combustie staționar cu oxid solid, situat în centrul orașului Bamberg, Germania, a fost pus în funcțiune la sfârșitul lunii martie 2021, împreună cu Stadtwerke Bamberg, utilitățile publice ale orașului.

Bosch estimează că piața componentelor mobile ale celulelor de combustie va valora aproximativ 18 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului. Denner consideră că Bosch se află într-o poziție bună în acest domeniu: „Avem tot ce trebuie pentru a fi lider și pe această piață”. Bosch a înființat recent o societate mixtă cu Qingling Motor Group din China pentru producția de sisteme de propulsie cu celule de combustie. O flotă de testare de 70 de camioane urmează să străbată șoselele înainte de finalul acestui an.

Denner: Planurile UE pot amenința neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon

Denner nu crede că planurile inițiale ale UE pentru standardul de emisii Euro 7 sunt oportune; cu toate acestea, și-a exprimat satisfacția că dezbaterea dă acum semne de mișcare și devine mai obiectivă. El a explicat de ce: „Scopul acțiunii climatice nu este sfârșitul motorului cu combustie internă. Este vorba despre sfârșitul carburanților fosili. Și, în timp ce electromobilitatea și puterea de încărcare ecologică fac ca transportul rutier să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, același efect îl au și carburanții regenerabili.” CEO-ul Bosch a reamintit publicului că mobilitatea neutră din punct de vedere climatic este un obiectiv aproape la fel de ambițios ca și zborul pe Lună în anii 1960. Dar, în loc să stabilească doar marele obiectiv al „primului om pe lună” și să lase în sarcina inginerilor să decidă cum să-l atingă, așa cum a făcut președintele american Kennedy la acea vreme, Comisia Europeană face lucrurile invers. „Acesta este un mod sigur de a adopta căi alternative la acțiunea climatică”, a spus Denner. „Dacă societatea dorește cu adevărat o acțiune climatică, este esențial să evităm abordările tehnologice orientate unele împotriva altora. În schimb, trebuie să le combinăm.”

Reducerea emisiilor de CO2 în cadrul Bosch: de-a lungul întregului lanț valoric

Bosch continuă cu propriile obiective de acțiune climatică, așa cum era planificat: acum, după ce a fost certificat statutul de neutralitate din punct de vedere climatic al Grupului Bosch, cu cele peste 400 de locații la nivel mondial, Bosch dă o formă concretă planurilor sale pentru ceea ce este cunoscut ca Scope 3. Până în 2030, își propune să reducă emisiile de carbon cu 15 procente față de nivelul din 2018 în cadrul întregului său lanț valoric, de la furnizori la clienți: o reducere a emisiilor de dioxid de carbon de 67 de milioane tone metrice. „Eforturile noastre vor conduce cu siguranță portofoliul de produse în direcția eficienței energetice sau chiar a schimbării tehnologiei. În viitor, amprenta de carbon a unui furnizor sau a unui partener pentru logistică va fi unul dintre criteriile pentru atribuirea de contracte de achiziție noi”, a spus Denner. „În ceea ce privește atenuarea încălzirii globale, acest lucru va da roade.”

Perspectiva pentru 2021: în ciuda încrederii, anul rămâne plin de provocări

Bosch preconizează creșterea economiei globale cu puțin sub 4 procente în acest an, după o contracție de aproximativ 3,8 procente anul trecut. „Chiar dacă am debutat cu încredere în 2021, pandemia continuă să prezinte riscuri semnificative”, a spus Asenkerschbaumer. Directorul financiar a adăugat că Bosch este conștientă în special de blocajele pieței din sectorul auto, mai ales în domeniul semiconductorilor, care sunt foarte solicitați. Compania face tot posibilul pentru a-și sprijini clienții în această situație tensionată. Cu toate acestea, nu poate fi așteptată o îmbunătățire pe termen scurt, iar situația poate avea, de asemenea, un impact asupra evoluției activității din anul curent. Pe termen lung, Asenkerschbaumer consideră că este necesar ca toate lanțurile de aprovizionare din industria auto să fie mai puțin predispuse la întreruperi. Mai mult, alinierea activității sale în materie de mobilitate la domeniile de importanță viitoare, cum ar fi electromobilitatea, conducerea automatizată și arhitecturile electronice viitoare necesită investiții inițiale enorme. „În această transformare profundă, 2021 va fi pentru noi atât un an foarte important, cât și un an plin de provocări.”

Anul financiar 2020: depășirea provocărilor pandemiei de coronavirus

În 2020, vânzările Grupului Bosch s-au ridicat la 71,5 miliarde de euro. Ca urmare a pandemiei, vânzările au fost cu 6,4 procente sub nivelul din anul anterior (4,3 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar). Compania a generat un profit operațional (EBIT, ajustat pentru efectele alocării prețului de cumpărare pentru Automotive Steering și BSH Hausgeräte) de 2,0 miliarde de euro. Marja de profit operațional (EBIT) a fost de 2,8 procente. „Vânzările îmbunătățite în a doua jumătate a anului, precum și economiile semnificative în materie de costuri, au contribuit la amortizarea impactului pandemiei”, a declarat Asenkerschbaumer. Rata capitalului propriu a rămas la un nivel ridicat, de 44 procente, în timp ce fluxul liber de numerar a atins un nivel record de 5,1 miliarde de euro. Directorul financiar vede compania într-o situație de lichiditate satisfăcătoare: „Bosch continuă să se bucure de o structură financiară sănătoasă, iar acest lucru îi va permite să se concentreze pe domenii de importanță viitoare.”

Anul financiar 2020: dezvoltare pe sectoare de activitate

Diversificarea largă a Grupului Bosch a fost recunoscută încă o dată în 2020, echilibrând diferitele evoluții ale activității. În sectorul de activitate Soluții de mobilitate, vânzările au evoluat mai bine decât piața. Cu o cifră de 42,1 miliarde de euro, vânzările au scăzut cu 10 procente față de anul precedent. Cu toate acestea, producția auto la nivel mondial a scăzut cu 16 procente în aceeași perioadă. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar rezultă o scădere de 8,2 procente. Marja de profit operațional a fost de minus 1,3 procente, reorientarea activității având, de asemenea, un impact. În sectorul de activitate Tehnologie industrială, vânzările au atins 5,1 miliarde de euro. În condițiile unei piețe deja în declin înainte de pandemia de coronavirus, vânzările au scăzut cu 17 procente , sau cu 15 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar. La 4,7 procente, marja de profit operațional a fost mai mică decât în anul precedent. În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cererea de aparate de uz casnic și instrumente electrice a crescut semnificativ în timpul pandemiei. Vânzările au crescut cu 5,1 procente, până la 18,7 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, rezultă o creștere de 8,4 procente. A fost înregistrată o marjă de profit operațional remarcabilă, de 11,5 procente. Cifra vânzărilor din sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie a scăzut cu 2,7 procente sau cu 0,8 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 4,6 procente, dintr-o cifră a vânzărilor de 5,5 miliarde de euro.

Anul financiar 2020: dezvoltare pe regiuni

În Europa, vânzările pentru acest an au fost de 38,0 miliarde de euro. Acestea au înregistrat o scădere cu 5,1 procente față de anul precedent sau de 3,7 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. În America de Nord, vânzările au totalizat 10,7 miliarde de euro, reprezentând o scădere de 15,5 procente. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, rezultă o creștere de 12,8 procente. În America de Sud, efectele cursului de schimb valutar au avut un impact deosebit de pronunțat asupra vânzărilor. La 1,1 miliarde de euro, vânzările totale au scăzut cu 22,3 procente față de anul precedent; cu toate acestea, scăderea a fost de doar 0,2 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar. În Asia Pacific, inclusiv în alte regiuni, recuperarea timpurie și puternică a pieței din China a amortizat efectele pandemiei de coronavirus. Cu o cifră de 21,7 miliarde de euro, vânzările totale au înregistrat doar o scădere ușoară, de 2,6 procente față de anul precedent, sau de 0,7 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar.

Angajați: schimbarea oferă și oportunități

Denner a recunoscut faptul că transformarea înregistrată de Bosch va costa, pe de o parte, locuri de muncă, dar a adăugat că va deschide, de asemenea, noi perspective pentru angajați, pe de altă parte. În cadrul fabricilor sale de bază, Bosch preia abilități din dezvoltarea și producția de sisteme pe benzină și motorină și le aplică noilor tehnologii, cum ar fi celulele de combustie. „Am ocupat deja mai mult de jumătate din locurile noastre de muncă legate de electromobilitate cu angajați din industria motoarelor cu combustie”, a declarat CEO-ul Bosch. În plus, a fost creată o platformă de plasare la nivel de companie, pentru a atrage rapid specialiștii în funcții din domenii de importanță viitoare. Bosch face progrese și în programele sale de calificare digitale: de la începutul anului 2020, portalul de formare intern al companiei a fost accesat de peste 400.000 de ori. În 2020, una din trei sesiunile de instruire au avut loc online; până în 2023, se estimează că această cifră va crește la una din două.

La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 395.000 de angajați la nivel mondial. Adică mai puțin cu 3.100 de persoane decât în anul precedent: o scădere de aproximativ 1 procent. Numărul de angajați a scăzut în principal în Asia Pacific. În Germania, numărul angajaților a rămas în mare parte constant, de 131.800. La nivel mondial, numărul cercetătorilor și inginerilor a crescut cu aproximativ 600, până la aproximativ 73.200. Numărul dezvoltatorilor de software a crescut, de asemenea, cu mai mult de 10 procente, până la aproximativ 34.000.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 26 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vânzări de 71,5 miliarde de euro în 2020. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 129 de locaţii din lume, precum și aproximativ 34.000 de ingineri software.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie