Suche

  • Bosch contribuie la formarea de specialişti în domeniul tehnic şi comercial
  • Programul Bosch Academy: seminarii și prelegeri pe teme tehnice, comerciale și de management pentru studenții din anii III și IV
  • Fabrica Bosch din Blaj deschide spații de studiu inspiraționale în universități
  • Programe de lucru și internship pentru studenți, remunerate

Blaj, judeţul Alba - Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, susține sistemul educațional din România și continuă să investească în formarea tinerilor specialiști. De mai bine de cinci ani, fabrica Bosch din Blaj derulează parteneriate cu universități de prestigiu din trei judeţe din centrul ţării - Mureş, Sibiu şi Alba, contribuind astfel la transformarea sistemului educaţional. Programele de studiu dezvoltate și implementate de companie în toate facultăţile din cadrul celor trei universități partenere susțin dezvoltarea de noi competențe în rândul studenţilor, favorizând totodată formarea de personal calificat și bine pregătit pentru viitorul muncii și lucrul cu noile tehnologii.

Spații de studiu inspiraționale chiar în incinta universităților

Complementar conceptului Inspiring Working Conditions (IWC) implementat în locațiile Bosch, fabrica din Blaj oferă studenţilor din cadrul universiţăţilor partenere spaţii de studiu inspiraţionale, recent inaugurate, chiar în incinta instituțiilor de învățământ. Astfel, compania a pus la dispozitia studenților Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia şi ai Universitatății de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş două astfel de locații, menite să favorizeze colaborarea în rândul colegilor și socializarea. Prin această inițiativă, Bosch își propunesă susțină cât mai bine pregătirea studenţilor în acumularea de cunoștințe și competenţe necesare pentru o carieră în cadrul unei fabrici moderne. „În universități, studenții își însușesc cunoștințele teoretice, esențiale pentru construirea unei cariere remarcabile”, a declarat Bernhard Gehlert, directorul comercial al fabricii Bosch din Blaj. „În viaţa profesională, pe lângă acestea, cooperarea și comunicarea sunt factori importanți de succes. Am creat aceste spații inspiraţionale în universităţi, pentru a oferi studenţilor un spațiu prielnic explorării ideilor și muncii în echipă”, a adăugat Gehlert.

Bosch Academy, o perspectivă de ansamblu asupra proceselor de producție

Conceput exclusiv pentru a oferi viitorilor specialiști o o perspectivă de ansamblu asupra proceselor de producție, programul Bosch Academy se adresează studenţilor din anii III și IV și este structurat într-o serie de seminarii și prelegeri pe teme tehnice, comerciale, dar și de management. Astfel, studenții vor avea posibilitatea să abordeze subiecte de actualitate precum provocările din management și leadership în industria auto, conceptul de lean management, tehnologia de automatizare, Industria 4.0, logistică industrială, controlling, dar şi problem solving. La finalul programului, cursanții vor parcurge o etapă de evaluare și vor primi un certificat din partea companiei care atestă competențele dobândite.

Oportunități de învățare și perfecționare, remunerate

Pentru tinerii cu nivel de studii de licență sau masterat, aflați încă în exercițiul universitar, compania oferă posibilitatea de a accesa programul Working Student, fie în regim part-time, fie cu normă întreagă. Astfel, studenții au oportunitatea de a activa în câmpul muncii într-un mediu multicultural care îi ajută să îşi îmbogăţească nu doar nivelul de cunoştinţe, ci şi competenţele practice. Mai mult, studenţii înscriși în program beneficiază de mentorat pentru pregătirea lucrării de licenţă sau dizertație, iar aproximativ optzeci de procente dintre aceștia primesc o ofertă de muncă cu normă întreagă după terminarea studiilor. Pe baza performanţelor individuale obținute pe parcursul activității, participanții devin eligibili și pentru alte programe Bosch. În prezent, în cadrul Fabricii Bosch din Blaj lucrează aproximativ 120 de studenţi. „Stabilirea priorităţilor şi buna organizare m-au ajutat să mă concentrez pe ceea ce este important, ceea ce îmi aduce o valoare adăugată şi mă ajută să fiu mai productivă, atât la birou cât şi în viaţa de zi cu zi. Iar dacă munceşti, înveţi şi iei exemplu de la oamenii din jurul tău, mai apoi poţi deveni tu însuți un exemplu”, spune Cristina, working student în cadrul Fabricii Bosch din Blaj.

Studenţii care doresc să îşi petreacă vacanța de vară într-un mod productiv pot opta pentru unul dintre cele 30 de locuri disponibile în programul de internship. Pe parcursul a două luni, tinerii înscriși în program vor activa într-un mediu de lucru modern, profesional și prietenos, alături de specialişti cu experienţă și vor avea posibilitatea de a-și dezvolta propriile proiecte, sub îndrumarea permanentă a unui mentor.

Despre unitatea de producție din Blaj

Fabrica Bosch din Blaj și-a început activitatea în anul 2007, deservind sectorul tehnologiei industriale. Din 2013, Bosch produce la Blaj componente pentru industria auto, cum ar fi o gamă largă de senzori precum și componente electronice pentru grupul motopropulsor. Compania implementează aici soluții de Industrie 4.0, precum și sisteme de monitorizare a producției și soluții inteligente pentru sudura cu laser. Unitatea s-a dezvoltat într-un ritm accelerat în decursul anilor. Fabrica Bosch din Blaj este una dintre cele trei fabrici Bosch din Europa unde se produc senzori de noxe, o componentă esențială a inovației revoluționare aduse de companie în sfera tehnologiei diesel, și una dintre cele două locații Bosch de pe continent în care se fabrică module electronice pentru cutia de viteze automată. Compania acordă o atenție deosebită satisfacției angajaților săi, oferindu-le o gamă largă de beneficii, cum ar fi program de lucru flexibil, 25 de zile de concediu anual, bonusuri de relocare şi recomandare, transport gratuit, programe de instruire și dezvoltare, cantină modernă în incinta fabricii şi o gamă extinsă de servicii medicale gratuite.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 126 locaţii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie