Stuttgart, Germania – În anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obținut un rezultat pozitiv, în ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus și a scăderii producției de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie și servicii a avut rezultate mai bune decât cele preconizate inițial. Conform cifrelor preliminare, câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimată se apropie de 2,5 procente. După ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimată ajunge la 3,3 miliarde de euro - o marjă de aproximativ 4,5 procente. Vânzările totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro: o scădere de 4,4 procente față de anul anterior, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. „În ciuda impactului pandemiei, am putut obține un rezultat pozitiv neașteptat. Înainte de toate, trebuie să le mulțumim angajaților noștri pentru angajamentul lor extraordinar,” a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul prezentării rezultatelor preliminare. De asemenea, acesta a adăugat că ampla diversificare și amprenta globală a companiei și-au dovedit valoarea. „Prin investirea în zone de importanță pentru viitor, precum mobilitatea sustenabilă, Internetul lucrurilor și inteligența artificială, ne extindem și mai mult rolul de lider în inovație.” Bosch consideră că mai ales AIoT - combinația dintre inteligența artificială (IA) și Internetul lucrurilor (IoT) - va crea oportunități de creștere pe piețe care valorează miliarde. „Ne dorim să devenim un lider în materie de AIoT”, a declarat Denner. „Datorită cunoștințelor noastre solide în diferite domenii și expertizei vaste în electronică și software, dispunem de mai multe resurse decât majoritatea concurenților noștri.”
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 126 locaţii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.
Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.