Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Fabrica Bosch din Blaj a echipat un laborator dedicat pregătirii tehnice a studenților”

  • Sute de studenţi vor beneficia de echipament tehnic
  • Bosch susţine pregătirea practică a studenţilor pentru o carieră de success
  • Sursă de ingineri specializați, prin colaborarea cu universitățile din domeniu
  • Noi oportunități de carieră pentru tinerele talente

Blaj, Județul Alba – Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a inaugurat, la începutul lunii iunie, un laborator în incinta Extensiei Universitare Alba Iulia a Universității Tehnice Cluj-Napoca (UTCN), pe care l-a dotat cu echipament tehnic. Fabrica Bosch din Blaj acordă o atenţie deosebită educaţiei, prin extinderea şi consolidarea colaborărilor cu universităţile din regiune. Laboratorul Bosch din cadrul UTCN a fost dotat cu un echipament de automatizare numit Computer Numerical Control (CNC), dar şi cu alte echipamente tehnice specifice, în valoare totală de 40.000 de euro. Pe viitor, sute de studenţi vor beneficia de experienţa practică pusă la dispoziție prin intermediul acestor echipamente. „M-au impresionat în mod special discuţiile pe care le-am avut cu studenţii şi ne bucurăm că o parte dintre ei lucrează deja în fabrica noastră. A fost plăcut să descopăr atitudinea lor pozitivă faţă de Bosch şi faptul că studenţii apreciază şi valorifică experienţa oferită de munca în fabrica din Blaj”, a declarat Alexander Firsching, directorul comercial al fabricii Bosch din Blaj. „Totodată, a fost îmbucurător să aflu că, din ce în ce mai mult, cadrele didactice sunt orientate pe partea practică a învăţării, pe care o echilibrează perfect cu cea teoretică”, a adăugat Firsching. Locaţia Bosch din Blaj susține educația, iar dotarea acestui laborator, care poartă numele companiei, contribuie la dezvoltarea și îmbunățățirea calității educației tehnice în regiune. „Studenții Universității Tehnice din Cluj Napoca, Extensia Universitară Alba Iulia, vor beneficia de aceste facilități, devenind resursa umană capabilă să aducă plus valoare industriei județului Alba și să contribuie la creșterea calității vieții la nivelul întregii comunități”, a declarat Dr. Ing. Ec. Cristina Fenişer, directorul Extensiei Universitare a UTCN la Alba Iulia.

Fabrica Bosch din Blaj – responsabilitate în domeniul educaţiei

Compania Bosch este preocupată în mod constant de adaptarea ofertei educaţionale la cerinţele actuale ale industriei. Astfel, fabrica din Blaj a întreprins diferite activităţi spre a veni în întâmpinarea nevoilor pe care le au studenţii, astfel încât să se poată integra rapid pe piaţa muncii. În acest sens, Firsching a susţinut un seminar pe tema Leadership în industria automotive, pentru studenţii Universităţii 1 Decembrie 1918, din Alba Iulia. Totodată, managementul companiei a demarat discuţiile cu reprezentanţii Universităţii din Petroşani, în vederea stabilirii unor etape clare de colaborare. De asemenea, mai mulţi specialişti din fabrica Bosch din Blaj au susţinut seminare şi workshop-uri în cadrul Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie din Târgu Mureş, pe teme precum Sistemul de producţie Bosch, Industrie 4.0 sau soluţionarea problemelor.

Noi oportunități de carieră pentru tinerele talente

Locaţia Bosch din Blaj oferă posibilități de dezvoltare atât pentru studenţii din domeniul tehnic, cât şi pentru cei din domeniul administrativ. Aceștia au posibilitatea să se înscrie într-un program de practică plătită în timpul studiilor, în care sunt implicaţi deja 18 studenţi. Mai mult, studenții dornici să se dezvolte din punct de vedere profesional, pot intra ulterior în programul Working Student, unde beneficiază de mentorat din partea specialiştilor Bosch. Tinerii își pot stabili programul de lucru în funcţie de orarul pe care îl au la universitățile la care studiază. Mai mult, studenţii pot fi îndrumaţi pe parcursul întregului proces de pregătire a lucrării de licență sau disertație. Pe baza performanţei dobândite ca Working Student, aceştia pot deveni elegibili și pentru alte programe Bosch, cum ar fi Junior Managers Program (JMP).

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie