Suche

Comunicat de presă #Business/Economic
Distribuie comunicatul de presă

Viitorul termotehnicii este definit de Bosch

Investiție de 100 de milioane de euro în pompe de căldură

  • Venituri record de 3,5 miliarde de euro în 2018
  • Produsele pentru digitalizare, descentralizare și electrificare plasează compania într-o poziție excelentă pentru tranziția energetică
  • Uwe Glock, președintele diviziei Bosch Termotehnică: „În această lume tot mai complexă a tehnologiilor de încălzire, suntem partenerul ideal pentru profesioniști și considerăm că această complexitate oferă noi oportunități”.

Wetzlar – Divizia Bosch Termotehnică a generat venituri record de 3,5 miliarde de euro în 2018. Într-un context dificil, veniturile companiei au crescut față de anul precedent cu 2,3 procente în termeni nominali și cu 4,6 procente după ajustarea în funcție de fluctuațiile cursului de schimb valutar. La nivel regional, veniturile obținute în Turcia au indicat o trendință pozitivă, însă creșteri au fost înregistrate și pe piețele principale, Germania și Marea Britanie. În ceea ce privește produsele, divizia de Încălzire Rezidențială a constituit din nou principalul motor de creștere, pompele de căldură contribuind semnificativ la acest succes remarcabil.

În cadrul târgului comercial ISH Energy de la Frankfurt/Main, Bosch Termotehnică a prezentat mărcile Bosch și Buderus la două standuri învecinate. „Mărcile puternice și produsele inovatoare pentru digitalizare, descentralizare și electrificare – cele trei mega-tendințe din industria noastră – ne-au plasat într-o poziție excelentă. În această lume tot mai complexă a tehnologiilor de încălzire, suntem partenerul ideal pentru profesioniști”, a declarat Uwe Glock, președintele diviziei Bosch Termotehnică. Sub motto-ul „Modelăm viitorul împreună”, Buderus ilustrează cum se pot baza partenerii comerciali pe sprijinul mărcii și pe consultanța specializată, atunci când vine vorba despre alegerea, punerea în funcțiune, întreținerea și repararea sistemelor de încălzire. Prezența Bosch la târgul ISH marchează ultimul pas în trecerea de la marca Junkers, la marca Bosch: expertiza dovedită în materie de sisteme de încălzire a mărcii Junkers este completată de expertiza tehnologică a mărcii Bosch. Capacitatea de inovare a companiei Bosch le oferă clienților acces la o gamă completă de soluții avansate pentru încălzire și preparare a apei calde menajere. Prin urmare, această schimbare reunește avantajele oferite de ambele mărci – soluții integrate și fascinante de la un partener care ușurează viața utilizatorilor și instalatorilor, cu o conectivitate și o independență sporite.

Investiții în tehnologiile viitorului

Electrificarea joacă un rol din ce în ce mai important în sectorul de încălzire și climatizare, soluțiile electrice fiind folosite în aceeași măsură cu echipamentele pe gaz sau motorină. „Ne vom extinde gama de pompe de căldură, soluții electrice de preparare a apei calde menajere și sisteme de climatizare. De asemenea, dorim să pătrundem pe noi segmente de piață, cum ar fi gestionarea energiei și soluții energetice pe bază de celule de combustibil”, a afirmat Glock. În anii următori Bosch Termotehnică va investi circa 100 de milioane de euro în operațiunile sale cu pompe de căldură, cu accent pe soluții de sisteme ușor de instalat cu sprijin digital. În 2018, a fost demarată producția a trei noi game de produse pe trei noi linii de fabricație din Tranas, Suedia. Având centre de dezvoltare în Tranas pentru Europa de Nord și în Aveiro, Portugalia, pentru Europa de Sud și o nouă echipă de dezvoltare în Wernau, Germania, pentru Europa Centrală, Bosch Termotehnică este bine poziționat servească piața europeană cu pompe de căldură pentru încălzire, care reprezintă 95 de procente din piața globală. Succesele înregistrate de portofoliul adaptat la nivel regional sunt deja vizibile. „În Suedia, cota noastră de piață a crescut cu mai mult de două ori de la lansarea noilor pompe de căldură cu recuperarea aerului evacuat, concentrându-ne pe simplitate prin standardizare, precum și pe ușurința instalării și utilizării”, a mai spus Uwe Glock.

Îmbunătățirea tehnologiei cu celule de combustibil

Bosch continuă cu dezvoltarea celulelor de combustibil pentru noi sisteme energetice potențiale. Împreună cu specialistul în tehnologie Ceres Power, Horsham, Marea Britanie, compania dorește să îmbunătățească tehnologia celulelor de combustibil cu oxid solid (SOFC). Parteneriatul strategic a fost încheiat în 2018 și presupune o investiție de patru procente în Ceres Power. Obiectivul este acela de a industrializa tehnologia SOFC prin producția în masă și de a o utiliza pentru generarea de energie conectată și descentralizată. Sistemele SOFC o să fie utilizate în orașe, fabrici, centre IT sau stații de încărcare pentru autovehicule electrice. Uwe Glock este convins că „extrem de eficienta tehnologie a celulelor de combustibil va avea o contribuție importantă la tranziția energetică, asigurând siguranța alimentării și flexibilitatea sistemului energetic”. Într-o lume tot mai urbanizată, tehnologia cu celule de combustibil este indispensabilă pentru a asigura siguranța alimentării: în 2050, se estimează că peste șase miliarde de oameni vor locui în orașe, adică 70 de procente din populația globală. Deja în prezent, 75 de procente din consumul de energie global provine din zonele metropolitane. Până în 2035, consumul global de energie va crește cu 30 de procente. În viitor, nu va mai fi posibil să satisfacem această cerere crescută pentru electricitate doar prin centrale electrice de mari dimensiuni. Parteneriatul dintre Bosch și Ceres Power urmărește să stabilească un nou standard în industrie prin utilizarea tehnologiei SOFC pentru alimentarea cu energie descentralizată.

Interconectarea sectoarelor în cartierele rezidențiale: sisteme de stocare a energiei electrice și infrastructură de încărcare

Interconectarea inteligentă a sectorului este cheia pentru a răspunde la cerințele pe care oamenii le au, cu privire la aprovizionarea energie electrică în cartierele lor. Glock a subliniat importanța poziționării companiei ca un furnizor puternic de soluții de sisteme și servicii integrate în acest domeniu: „Dacă vrei să stăpânești tranziția energetică, ai nevoie de eficiență în toate sectoarele, și nu unul după celălalt, ci pentru toate simultan. Pentru acest scop, este nevoie de sisteme eficiente și, dacă este posibil, surse de energie regenerabilă în toate sectoarele”, a explicat acesta în cadrul conferinței de presă a diviziei Bosch Termotehnică susținute cu ocazia ISH. Componentele individuale – sisteme de stocare a energiei electrice, stații de încărcare rapidă, tehnologie cu celule de combustibil cu oxid solid și software complementar de gestionare a energiei – trebuie să fie integrate într-un sistem global inteligent. Bosch este bine poziționat realizeze acest obiectiv: achiziționând 39 de procente din acțiunile ads-tec Energy GmbH în octombrie 2018, compania și-a consolidat activitățile în domeniul sistemelor de stocare a energiei electrice și gestionarea acestora.

„În colaborare cu ads-tec Energy, putem oferi sisteme cuprinzătoare pentru gestionarea locală a energiei în clădiri și ansambluri imobiliare, aducând o contribuție importantă la tranziția energetică. „Investiția noatră în ads-tec Energy este abordarea strategică perfectă pentru poziționarea noastră ca o companie digitală în domeniul climatizării și cel energetic”, a spus Glock. Gestionarea sistemelor energetice locale este o soluție tot mai des întâlnită în orașe și cartiere rezidențiale.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie