Suche

Comunicat de presă #Mobilitate automatizată
Distribuie comunicatul de presă

Bosch oferă instruire în mecatronică automotive utilizând tehnologia inovatoare a Realității Augmentate

  • Suprapunând informații suplimentare, Realitatea Augmentată (AR) completează realitatea
  • Seminare gratuite pe bază de Realitate Augmentată, cu atestat
  • Primele cursuri de instruire cu ajutorul Realității Augmentate vor începe din toamna/iarna anului 2018 la centrele Bosch Service Training
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Cu o gamă largă de cursuri de instruire tehnică și cursuri avansate, un total de 31 de centre Bosch Service Training la nivel mondial ajută service-urile auto să țină pasul cu avansul tehnic privind lucrările de service și reparații. Centrul de instruire din Plochingen, în apropiere de Stuttgart (Germania), dezvoltă cursurile și instruiește anual peste 3.500 de angajați ai service-urilor auto. Pentru prima dată, Bosch va utiliza tehnologia inovatoare a Realității Augmentate pentru cursurile tehnice de service, sporind practic transparența conținutului acestora pentru participanți.

Din culisele instruirii viitorului

În cadrul târgului Automechanika din Frankfurt, Bosch a oferit cursuri zilnice acreditate despre motoarele de înaltă tensiune. Tehnicienii în mecatronica autovehiculelor au avut ocazia să se familiarizeze cu noua tehnologie de instruire, gratuit, după înregistrare prealabilă. Cu ajutorul Realității Augmentate, participanților le-au fost explicate diferențele dintre autovehiculele hibrid și complet electrice, funcțiile și caracteristicile diverselor componente de înaltă tensiune, precum și strategiile de remediere a defecțiunilor, printre altele. Descrierea transparentă, pe bază de Realitate Augmentată, le oferă inginerilor de mecatronică informații detaliate cu privire la structura și funcționalitatea componentelor de înaltă tensiune. În afară de informațiile referitoare la componentele autovehiculelor electrice, participanților li s-au oferit detalii interesante privind training-ul viitorului. Cu ajutorul experților de la fața locului, participanții vor putea experimenta live noua metodă de instruire bazată pe Realitate Augmentată.

Diferite scenarii de training utilizând

Realitatea Augmentată Începând din toamna/iarna anului 2018, Bosch va oferi primul training de service care va folosi Realitate Augmentată. Cele două zile de formare pentru „tehnicieni specializați în sisteme de înaltă tensiune – lucrul pe autovehicule în condiții de siguranță”, vor fi susţinute la la centrele Bosch Training Service din Plochingen (Germania) și Ballerup (Danemarca). Odată ce vor trece examenul final, ucenicilor li se va permite să întrerupă alimentarea cu energie a sistemelor de înaltă tensiune ale autovehiculelor hibride, electrice, cu celule de carburant și să lucreze cu componentele de înaltă tensiune. De asemenea, este planificat încă un curs de instruire pe bază de Realitate Augmentată, pentru „calibrarea sistemelor de asistență pentru șofer”.

Bosch a dezvoltat o Platformă de Realitate Augmentată (CAP) special pentru aplicațiile de AR. Aceasta permite publicarea de conținut și aplicații noi – în special în domeniul instruirii – indiferent de dispozitivul utilizat. Platforma compilează datele necesare pentru fiecare aplicație AR, primind conținut stocat local sau central. Aceasta permite chiar și implementarea diferitelor scenarii de training. În „Modul Instructor”, instructorul controlează dispozitivele participanților și decide ce caz va fi afișat pe dispozitivele acestora. Totuși, fiecare participant își menține o perspectivă diferită – de exemplu, asupra compartimentului motorului. Întregul grup de participanți și fiecare dintre aceștia pot urmări activ explicațiile pe care le dă instructorul pentru fiecare situație de instruire. În „Modul Ucenic”, instructorul poate accesa dispozitivul oricărui participant. Astfel, acesta poate oferi sfaturi și recomandări utile și poate explica în mod clar următorii pași.

Realitatea Augmentată (AR) completează realitatea prin suprapunerea de informații suplimentare utile. Dacă angajatul din service-ul auto îndreaptă camera de la telefon sau tabletă – sau chiar de la ochelarii inteligenți – înspre o zonă din compartimentul motorului ce prezintă informații AR, pe imaginea reală vor apărea explicații, obiecte 3D sau videoclipuri. Astfel, tehnologia AR va indica structurile din spatele panourilor, de exemplu, seturile de cabluri din spatele planșei de bord.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie