Suche

Comunicat de presă #Mobilitate electrificată
Distribuie comunicatul de presă

Încărcate complet: Bosch aduce vehiculele comerciale ușoare pe șosele

  • Soluția Bosch face sistemele de propulsie electrice pentru autovehiculele de distribuție mai puțin costisitoare și mai eficiente.
  • Un potențial de piață uriaș: trei sferturi din vehiculele comerciale din Germania sunt furgonete.
  • Heyn, membru al Consiliului de Administrație Bosch: „Sistemul de propulsie electric Bosch pentru vehicule comerciale are potențialul de a schimba aspectul traficului urban de livrări de mărfuri”.
  • Puteți găsi mai multe informații despre sistemul de propulsie pentru furgonetele electrice aici.
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Stuttgart, Germania – comandă la două click-uri distanţă și livrare confortabilă la ușa dumneavoastră în aceeași zi: avântul pe care îl înregistrează comerţul online a extins la maximum traficul pentru livrări în marile orașe. Vehiculele comerciale ușoare și camioanele de mare tonaj se strecoară prin centrele urbane, unde lipsa de zone de încărcare le obligă de multe ori să parcheze pe două locuri de parcare. Rezultatul: drumuri blocate, zgomot și un nivel ridicat al emisiilor. În orașele din lumea întreagă acest lucru cauzează blocaje în trafic și alimentează discuțiile privind anumite interdicții de circulație. Și nu sunt afectate doar serviciile de livrări, ci și comercianții și alte mici companii care se deplasează la clienți cu furgonetele. „Pentru a ține pasul cu aprovizionarea cu mărfuri a orașelor, este inevitabilă regândirea traficului de livrări”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru în Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH. Acesta este un obiectiv pe care Bosch dorește să îl îndeplinească prin noul său sistem de propulsie electric pentru autovehiculele comerciale ușoare. Primele autovehicule echipate cu acest sistem vor fi lansate în 2019.

Livrări silențioase

Deutsche Post a inițiat deja schimbarea în ceea ce priveşte livrările urbane cu StreetScooter, care utilizează un sistem de conducere Bosch. Acum, Bosch face un pas înainte prin lansarea unui sistem de propulsie electric adecvat pentru majoritatea autovehiculelor utilizate pentru livrarea de mărfuri. Ideea din spatele acestei campanii pentru electromobilitate este ca vehiculele comerciale ușoare electrice să acopere livrările pe ultima sută de metri de la centrele de distribuție la destinatari. Traseul cu opriri și porniri repetate pe care îl implică livrările reprezintă un domeniu în care autovehiculele electrice sunt deosebit de eficiente, deoarece pot recupera energia din frânările frecvente, fapt care le sporește autonomia. Majoritatea rutelor de livrare presupun o distanță de sub 80 de kilometri pe zi, ce poate fi acoperită ușor cu o singură încărcare a bateriei. Bateriile autovehiculelor pot fi încărcate apoi în cursul nopții la garaj. Orice interdicţie de circulație care ar putea fi implementată în centrul orașelor nu va afecta flotele de autovehicule electrice, deoarece nivelul de emisii generate de sistemele lor de propulsie este zero. Și nu doar în orașe sunt dorite servicii de curierat și coletărie care asigură livrări economisind resurse. Pentru 61% dintre germani, un criteriu cheie în alegerea unui comerciant online este ca acesta să livreze cu autovehicule electrice (sursa PwC). Un alt avantaj este faptul că autovehiculele electrice fac mai puțin zgomot, ceea ce ar trebui să sporească și disponibilitatea oamenilor de a accepta livrările mai târziu seara. Acest lucru ar putea diminua traficul la orele de vârf și oferi intervale de livrare mai flexibile. „Bosch aduce e-mobilitatea acolo unde chiar este necesară: livrările urbane.”, a declarat Heyn.

Gata pentru piața de masă

Sunt disponibile două versiuni ale sistemului de propulsie eCityTruck Bosch: cu și fără transmisie. Obiectivul este crearea unor soluții care să fie integrate rapid și să se adapteze cerințelor diferite ale producătorilor auto. Aceste soluții pentru sistemul de propulsie pot fi adaptate pentru autovehicule comerciale ușoare care cântăresc de la două la 7,5 tone, ceea ce le face adecvate pentru o mare parte a pieței de autovehicule comerciale. Cum? Vehiculele comerciale ușoare sunt foarte des întâlnite; aproximativ trei sferturi din numărul total de vehicule comerciale înmatriculate în Germania fac parte din această clasă și segmentul este în continuă creștere (sursa: Shell). „Sistemul de propulsie electric Bosch pentru vehicule comerciale are potențialul de a schimba aspectul traficului urban de livrări de mărfuri. Pregătim vehiculele comerciale ușoare electrice pentru piața de masă.”, a declarat Heyn. Cu noul său concept eCityTruck pentru sistemul de propulsie, Bosch a combinat într-o singură unitate componente multiple, cum ar fi motorul electric și electronica de putere. Acest lucru asigură o economie la nivelul pieselor, făcând sistemul de propulsie nu doar mult mai eficient, ci și mult mai accesibil. Soluția ce poate fi integrată cu ușurință a scutit clienții de sarcina laborioasă de a dezvolta componente noi. Un alt avantaj oferit de soluția Bosch pentru producătorii auto, fie că sunt nume consacrate sau noi jucători pe piață, este faptul că pot lansa autovehiculele repede pe piaţă.

Bosch oferă deja o soluție multifuncțională pentru autovehiculele de pasageri: e-axle, care scurtează semnificativ perioada de dezvoltare a autovehiculelor. Prin extinderea portofoliului de produse cu vehiculele comerciale ușoare, Bosch face un alt pas decisiv pentru susținerea strategiilor de electrificare ale producătorilor auto. Planurile Bosch de electrificare a autovehiculelor comerciale depășesc segmentul furgonetelor. Împreună cu Nikola Motor Company, un start-up din S.U.A., Bosch dezvoltă un sistem de propulsie care ridică ștacheta pentru autonomia autovehiculelor electrice. Pentru Bosch, aceste tehnologii ale sistemului de propulsie destinate traficului pentru livrări de mărfuri reprezintă un moment important pentru a dobândi poziția de lider global pe piața de masă a electromobilității, ce va lua amploare după 2020, și către transpunerea în realitate a viziunii sale privind mobilitatea fără emisii, fără accidente și fără stres. Bosch vede viitorul mobilității ca fiind automatizat, conectat și electrificat.

Mai multe informații despre sistemul de propulsie electric pentru autovehicule comerciale ușoare pot fi găsite pe site-ul web special.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie