Suche

Comunicat de presă #Mobilitate conectată
Distribuie comunicatul de presă

Siguranță sporită pe două roți: inovațiile Bosch pentru motocicletele viitorului

  • Bosch face motociclismul mai sigur în toată lumea
  • Cu ajutorului tehnologiei Bosch, situațiile periculoase din trafic nici nu vor mai apărea
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Stuttgart, Germania – Siguranța este una dintre cele mai presante provocări de pe piața motocicletelor. Motocicliștii se confruntă cu situații mult mai periculoase în timpul conducerii: riscul de deces într-un accident este de până la 20 de ori mai mare pentru motocicliști decât pentru șoferii de autoturisme. Bosch are o viziune clară: fără decese în trafic în rândul motocicliștilor. De aceea, compania oferă o multitudine de soluții care fac drumurile mai sigure pentru motocicliști, fie că este vorba despre sisteme inteligente de asistență sau soluţii integrate de conectivitate. Producătorii de motociclete KTM și Ducati vor include noile sisteme de asistență pe modelele produse începând cu anul 2020. Pentru Bosch, acesta reprezintă următorul pas spre condusul fără accidente – unul care nu reduce plăcerea de a conduce și care nu preia din responsabilitatea motocicliștilor. Iar prin intermediul proiectelor sale inovatoare de cercetare, compania planifică deja următoarele etape de dezvoltare.

Proiect de cercetare pentru reducerea alunecării:

Fie că este vorba despre frunze ude, scurgeri de ulei sau pietriș pe suprafața drumului, roțile încep să alunece în lateral dacă nu mai pot aplica suficientă forță laterală într-un viraj. În situații precum acestea, motocicliștii nu au practic nicio șansă de a redresa motocicleta. În mod ideal, menținerea sigură a traiectoriei ar însemna aplicarea unei forțe laterale externe suplimentare. Aceasta este ideea din spatele sistemului de reducere a alunecării pe care Bosch îl dezvoltă în cadrul unui proiect de cercetare. Precum o mână magică, acesta ajută motocicleta să-și mențină traiectoria și reduce considerabil riscul unei căderi. Un senzor detectează alunecarea laterală a roților. Dacă o anumită valoare este depășită, este eliberat gaz dintr-un acumulator de gaz de tipul celui utilizat pentru airbagurile autoturismelor. Gazul trece prin adaptorul pentru rezervor și este ventilat într-o anumită direcție printr-o duză. Această tracţiune inversă menține traiectoria motocicletei.

Sisteme de asistență pe bază de senzori radar:

Unul din șapte accidente de motocicletă ar putea fi prevenit cu ajutorul sistemelor de asistență pe bază de radar. Montarea de senzori radar pe motociclete, ca un organ senzorial, asigură funcții noi de asistență și siguranță, oferind în același timp o imagine exactă a zonei din jurul autovehiculului. Drept urmare, aceste funcții de asistență nu sporesc doar siguranța, ci și plăcerea și confortul, făcând viața mai ușoară pentru motocicliști.

  • Autopilotul adaptiv ACC: Deplasarea în trafic aglomerat și menținerea distanței corespunzătoare față de autovehiculul din față necesită multă concentrare și devine obositoare pe perioade mai lungi. Autopilotul adaptiv ACC reglează viteza autovehiculului la fluxul de trafic și menține distanța de siguranță necesară. Acest lucru poate preveni în mod eficient coliziunile din spate cauzate de distanța insuficientă față de autovehiculul din față. Pe lângă faptul că oferă mai mult confort motocicliștilor, autopilotul adaptiv ACC le permite să se concentreze mai mult asupra drumului, în special în trafic cu densitate mare.
  • Sistemul de avertizare privind coliziunile frontale: În traficul rutier, chiar și cea mai mică perioadă de neatenție poate avea consecințe grave. Bosch a dezvoltat un sistem de avertizare privind coliziunile pentru motociclete, pentru a reduce riscul unei coliziuni din spate sau a atenua consecințele acesteia. Sistemul se activează odată cu pornirea vehiculului și îl asistă pe motociclist în toate intervalele de viteză relevante. Dacă detectează că un alt autovehicul se află la o distanță periculos de mică, iar motociclistul nu ia nicio măsură, sistemul îl avertizează printr-un semnal sonor sau vizual.
  • Sistemul de detectare a unghiului mort: Acest sistem monitorizează toate direcțiile, pentru a-i ajuta pe motocicliști să schimbe în siguranță banda de deplasare. Un senzor radar servește drept ochi electronic al sistemului de recunoaștere a unghiului mort, înregistrând obiecte din zonele greu de observat. Ori de câte ori există un autovehicul în unghiul mort, sistemul îl avertizează printr-un semnal vizual – de exemplu, în oglinda retrovizoare.

ABS:

Încă din 1984, Bosch a perfecționat în mod continuu tehnologia ABS pentru motociclete pentru a face disponibilă această tehnologie importantă de siguranță în toate clasele de autovehicule de pe toate piețele. Conform cercetării Bosch privind accidentele, aproximativ unul din patru accidente de motociclete soldate cu decese și vătămări corporale ar putea fi prevenit dacă toate motocicletele ar fi echipate cu ABS. La nivel mondial, din ce în ce mai multe țări și regiuni, inclusiv UE, Japonia, Taiwan și Brazilia, impun echiparea motocicletelor cu ABS. Începând cu aprilie 2018, sistemul ABS pentru motociclete este obligatoriu în India pentru toate tipurile noi de autovehicule cu două roți cu o cilindree mai mare de 125 cc. ABS 10 a fost conceput special pentru a satisface cerințele pentru autovehiculele cu două roți de pe piețele emergente.

MSC:

Sistemul de control al stabilității pentru motociclete MSC este primul sistem de siguranță multifuncțional pentru autovehiculele cu două roți. Prin monitorizarea parametrilor motocicletelor, precum unghiul de înclinare, sistemul poate regla instantaneu intervențiile sale electronice de frânare și accelerare pentru a se conforma situației actuale de rulare. Astfel, sistemul Bosch poate preveni înclinarea prea mare într-o parte a motocicletei sau îndreptarea bruscă și incontrolabilă a acesteia la frânarea în viraje, acesta fiind locul unde se petrec majoritatea accidentelor. Noul senzor 6D al sistemului MSC este cel mai compact și ușor model de pe piață. Acesta îmbunătățește semnificativ flexibilitatea la urcare și este mai puțin predispus la vibrații.

Comunicarea motocicletă-autoturism:

Permițându-le motocicletelor și autoturismelor să comunice între ele, Bosch creează un scut digital pentru motocicliști. Autovehiculele aflate pe o rază de câteva sute de metri pot schimba informații de până la zece ori pe secundă în ceea ce privește tipul autovehiculului, viteza, poziția și direcția de deplasare. Cu mult înainte ca o motocicletă să intre în câmpul vizual, această tehnologie îi avertizează pe șoferi și pe senzorii din autovehiculul lor că se apropie o motocicletă. Aceasta le permite să conducă mai bine și mai preventiv. Standardul public WLAN (ITS G5) este folosit ca bază pentru schimbul de date dintre motociclete și autoturisme. Datorită timpilor de transmitere de doar câteva milisecunde dintre transmițător și receptor, participanții la trafic pot genera și transmite informații importante cu privire la situația din trafic.

Apel de urgență, apel în caz de defecțiune și apel pentru solicitarea de informații:

Pe baza algoritmilor inteligenți de coliziune, eCall detectează situațiile în care un motociclist este implicat într-un accident, transmite automat un apel de urgență și informează serviciile de urgență cu privire la tipul de autovehicul și poziția sa. În cazul în care autovehiculul pe două roți se defectează, bCall contactează independent service-ul auto și trimite datele necesare. iCall reprezintă asistentul util pe orice tip de drum. Astfel, accesarea informațiilor despre servicii, precum locația celei mai apropiate benzinării, devine un lucru simplu, care nu necesită efort.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie