Suche

Comunicat de presă #Teme HR şi CSR
Distribuie comunicatul de presă

Bosch continuă acțiunile de responsabilitate socială în România

Compania încurajează implicarea angajaților în proiecte sociale

  • Copiii, educaţia şi mediul înconjurător, în centrul atenţiei şi în 2017
  • „Donează un zâmbet” – campanie de implicare a angajaţilor în acţiuni sociale
  • O casă în cinci zile: Bosch construieşte un cămin pentru trei familii
Miruna Andriesei

Miruna Andriesei >

X

Bucureşti, România - Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a continuat acţiunile de responsabilitate socială iniţiate în ultimii ani şi s-a implicat în programe noi de amploare, cu impact la nivelul comunităţilor locale. Prin programul său de responsabilitate socială, Bosch își propune să sprijine în special copiii şi tinerii defavorizaţi, educaţia şi mediului înconjurător, în colaborare cu mai multe organizaţii non-profit și instituții sociale, precum SOS Satele Copiilor, Concordia, Habitat for Humanity, Mai Mult Verde sau MindsHub. Angajați Bosch din București, Cluj, Blaj, Sibiu și Timișoara s-au implicat în cele peste 40 de acţiuni în folosul comunității desfășurate în anul 2017. “Responsabilitatea şi sustenabilitatea sunt două dintre valorile Bosch care susţin angajamentul nostru faţă de societate şi asigură succesul companiei pe termen lung”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. “Dorim să transmitem exemplul de responsabilitate socială şi în interiorul companiei, astfel încât angajaţii noștri să devină cei mai activi ambasadori ai valorilor Bosch și ai acţiunilor noastre sociale”, a continuat Boldijar. Astfel, prin campania de responsabilitate socială „Donează un zâmbet”, lansată în urmă cu trei ani, odată cu noua misiune internă a companiei, „We Are Bosch”, Grupul Bosch în România își încurajează angajaţii să se implice în proiecte sociale, prin organizarea de acțiuni de voluntariat sau campanii de strângeri de fonduri. În plus, Bosch a susținut aceste cauze prin donații semnificative și în anul 2017, iar pentru anul în curs planifică activități suplimentare privind responsabilitatea socială.

Bosch susţine proiecte pentru copii şi tineri defavorizaţi

Eforturile susţinute definesc activitățile de responsabilitate la Bosch. Compania a desfășurat acţiuni sociale în centre care găzduiesc copii defavorizați şi a susţinut numeroase cauze sociale prin acţiuni de strângere de fonduri şi donaţii. Doar în 2017, Bosch a venit în sprijinul a peste 100 de copii aflaţi în grija unor organizaţii precum Complexul de Servicii Sociale Giurgiu, Asociaţia Concordia sau Organizaţia SOS Satele Copiilor. Compania a renovat şi dotat cu echipamentele necesare centre sociale si case de tip familial, a amenajat spaţii de joacă şi a sprijinit 36 de copii cu haine şi rechizite pentru noul an şcolar. În plus, voluntarii Bosch au organizat ateliere de bricolaj și creație pentru copiii gazduiți în aceste centre și au facut cadouri surpriză mai multor copii și vârstnici, aflați în nevoie. “Colaborăm cu Bosch din 2015 şi suntem recunoscători pentru sprijinul pe care l-am primit, atât în ceea ce priveşte sponsorizările pe diferite nevoi ale noastre, cât mai ales de implicarea angajaţilor în acţiuni de voluntariat în proiectele noastre,” a declarat Diana Certan, director executiv comunicare şi fundraising în cadrul Concordia România. De asemenea, Bosch a contribuit la asigurarea sănătăţii şi îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor cu diverse afecţiuni. Spre exemplu, pentru dotarea şi modernizarea clinicilor oncologice din România, compania a donat 5.000 de euro pentru proiectul “Bursa de Fericire” iniţiat de Asociaţia Dăruieşte Viaţa. La Timişoara, Bosch a venit în sprijinul copiilor cu autism, contribuind la achiziţionarea de materiale terapeutice și amenajarea unei camere senzoriale, şi a susţinut campania de conştientizare “Zilele Bandanei”, pentru copiii care luptă împotriva cancerului. La Cluj-Napoca, peste 90 de voluntari din cadrul Bosch s-au implicat în acţiuni sportive precum fotbal sau cros, sprijinind astfel construcţia unei case de copii şi achiziţionarea de medicamente și aparatură pentru copiii și tinerii cu insuficiență renală cronică.

Bosch sprijină comunităţile locale şi conservarea patrimoniului cultural

Bosch colaborează cu diferite organizaţii caritabile pentru a sprijini familiile dezavantajate. În 2017, Bosch s-a implicat în cel mai mare proiect de construcţie accelerată din Europa, Big Build, iniţiat de Habitat for Humanity. Voluntari din toate entităţile Bosch din România au construit, în doar cinci zile, una din cele 36 de case care acum găzduieşte trei familii. „Lacrimile de bucurie de la finalul evenimentului demonstrează realitatea, satisfacția celor trei familii ce vor avea o casă nouă, o casă la care ne-am adus și noi contribuția, dar mai presus de toate, o casă ce păstrează o parte din sufletul fiecăruia,“ a declarat Andrei Hüttner, voluntar şi coordonator de proiecte de CSR în cadrul Bosch România. Bosch contribuie, de asemenea, la asigurarea unui trai decent pentru familiile din judeţul Timiş, donând până în prezent peste 1600 de bonuri de masă. Împreună cu Fundaţia Regina Maria, compania susţine accesul la servicii medicale gratuite pentru persoanele cu venituri mici. Bosch s-a implicat activ şi în păstrarea şi transmiterea tradiţiilor către generaţiile viitoare, pentru al doilea an consecutiv. Astfel, sculele electrice donate de Bosch şi munca voluntarilor, au făcut posibilă conservarea şi restaurarea treptată a patrimoniului căii ferate înguste care leagă oraşele Agnita şi Sibiu, într-un proiect de responsabilitate socială dezvoltat alături de Asociaţia Prietenii Mocăniţei.

Bosch susține educația din România

În același timp, Bosch oferă sprijin financiar și mentorat tinerilor talentați în cadrul proiectelor educaționale, precum “Kids in Tech”, unde copii din 250 de cluburi IT din regiuni mai puțin dezvoltate ale țării primesc acces la tehnologie digitală, sau “BattleLab Robotica” (Sumo Robotic), cea mai mare competiție de roboți autonomi realizați prin propriile puteri. De asemenea, în calitate de partener fondator al MindsHub, primul hub dedicat educaţiei, Bosch a oferit studenţilor din Timişoara consultanţă pentru dezvoltarea unui plan de afaceri şi sfaturi utile pentru o carieră de succes.

Responsabilitate faţă de mediul înconjurător

Bosch contribuie la protejarea mediului înconjurător prin acţiuni sustenabile la nivelul comunităţilor locale. În 2017, responsabilitatea faţă de mediul înconjurător şi-a găsit ecoul în campanii de împădurire, acţiuni de ecologizare şi reciclare organizate în mai multe locaţii Bosch din ţară. Campaniile de împădurire derulate împreună cu ONG-uri precum Mai Mult Verde, Sfera Timișoarei și TerraMont au unit voluntari de toate vârstele, care au dat viaţă unor viitoare păduri în zone afectate de defrişări, alunecări de teren sau furtuni. În total, peste 14.000 de copaci şi 600 de voluntari şi-au pus amprenta pentru asigurarea unui viitor verde pentru generaţiile următoare. În plus, Bosch s-a implicat în acţiuni de ecologizare a zonei Smida, în inima Parcului Natural Apuseni, colectând peste 300 de saci de deşeuri, în timp ce la Timişoara angajaţii companiei au renunţat la maşini cu ocazia World Car-Free Day.

Responsabilitatea socială defineşte Grupul Bosch

La nivel global, Bosch are o tradiţie îndelungată de sustenabilitate şi spirit civic, în acord cu viziunea fondatorului companiei, Robert Bosch. În acest sens, profitul companiei contribuie la finanţarea activităţilor fundaţiei Robert Bosch Stiftung. Fundaţia este acţionarul majoritar al Grupului Bosch şi sprijină derularea unor proiecte sociale non-profit.

Persoană de contact jurnalişti: Miruna Andriesei (Palaghian), Telefon: +40(730)024478

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Descarcă comunicatul de presă

Caută cuvânt cheie